V tunelu vrchem Valík na dálničním obchvatu Plzně, který řidiči začali využívat loni v říjnu, se objevují popraskané chodníky i postranní pásy a závady v dopravním značení. Stavba Plzeňského kraje 2006, jejíž investorem bylo pražské Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), dosud není zkolaudovaná. Podle ŘSD je to běžná praxe a závady se průběžně odstraňují. Napsal to Plzeňský deník.
"Jsou to jen drobnosti, které nebrání bezpečném provozu," řekl zdroj z vedení ŘSD. Chodníky slouží pouze pro obsluhu a případnou evakuaci. Podle zdroje už byly defekty odstraněny.
"Výskyt závad a problémů podobných těm v tunelu vrchem Valík je na stavbách takového rozsahu zcela běžný," řekl správce tunelu Petr Janout. Stavba by měla být zkolaudovaná do tří let. Funguje v režimu předběžného užívání, což je podle dopravních stavitelů běžné.
Podle mluvčího ministerstva dopravy Karla Hanzelky jsou všechny nové dálnice po zahájení provozu v předběžném užívání. "Bezpečnost cestujících není nijak ohrožena, pouze se dodělávají úpravy. Pak teprve následuje kolaudace," dodal.