Účinnost dohody prověří spotřebitelé

Zpětvzetím žaloby skončil spor mezi Sdružením obrany spotřebitelů České republiky (SOS) a společností ASKO-Nábytek, spol. s r. o.

Cílená propagace v Plzni

Zpětvzetím žaloby skončil spor mezi Sdružením obrany spotřebitelů České republiky (SOS) a společností ASKO-Nábytek, spol. s r. o.
Protiprávním jednáním uvedené společnosti se SOS začalo zabývat v polovině roku 2004 na základě podnětu od spotřebitele, který upozornil na některá ustanovení Obchodních podmínek, předkládaných společností ASKO-Nábytek, spol. s r. o., jež byla očividně v rozporu s platným zákonem.
Opakovaně se SOS v průběhu podzimu pokoušelo získat od firmy vyjádření. Avšak společnost ignorovala nejen dopisy odesílané SOS, ale později i snahu nezávislého právníka usilujícího o navázání kontaktu. Až poté, kdy SOS využilo kompetenci, kterou spotřebitelským organizacím dává zákon o ochraně spotřebitele, podalo v průběhu prosince loňského roku návrh na zahájení řízení u soudu o zdržení se protiprávního jednání a tento krok také zveřejnilo, projevila společnost ochotu své Obchodní podmínky (OP) změnit.
Odstranění sporných ustanovení pak umožnil podpis dohody o narovnání mezi SOS a ASKO–Nábytek ze dne 3. března 2005, a následně i podání návrhu na zpětvzetí žaloby, ke kterému došlo 17. března 2005 u Obvodního soudu pro Prahu 10.
„Považujeme to za první úspěšný krok, po kterém – jak doufáme – budou následovat další. Naše sdružení se obrací na spotřebitele s výzvou, aby mu předávali upozornění na ustanovení všeobecných obchodních podmínek podnikatelů, která jsou podle jejich názoru v rozporu s platným zákonem. Upozornění se mohou týkat obchodních podmínek, uplatňovaných nejen prodávajícími nábytku, ale i dalších výrobků či poskytovateli služeb,“ řekl František Lobovský, předseda Republikového výboru SOS, a dodal: „K podnětu je nutné přiložit sporné Všeobecné obchodní podmínky, a případně i další související dokumenty.“
Spotřebitelům jsou k dispozici kontaktní adresy: SOS, Ve Smečkách 7, 110 00 Praha 1; sos@spotrebitele.info; fax: 224239941.
„Současně naše SOS nabídlo všem prodávajícím možnost konzultace znění jejich stávajících Obchodních podmínek z hlediska ochrany práv spotřebitelů. Službu lze sjednat na týchž kontaktních adresách,“ sdělila Mgr. Klára Přikrylová, která se ve Sdružení obrany spotřebitelů České republiky projektu věnuje.
Bližší informace je možné získat také na poradenské lince SOS po telefonu 900 08 08 08 (za sazbu 8 Kč/min).


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
po 21.03.2005 09:48




0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka