Na základě dopravních průzkumů a podnětů cestujících, které od poslední optimalizace městské veřejné dopravy provedené na přelomu srpna a září 2010 shromažďovala Správa veřejného statku města Plzně a Plzeňské městské dopravní podniky, byly doporučeny změny na linkách městské veřejné dopravy. Opatření byla navržena tak, aby nevznikla nutnost navýšit dotaci z rozpočtu města Plzně. Součet níže uvedených opatření přinese úsporu 42 500 km/rok, která bude využita na posílení linek s přetěžovanými spoji či bude zohledněna v rámci účtování náhrady prokazatelné ztráty. Změny jsou platné od 3. ledna 2011.
Na základě výše zmíněných podnětů rada schválila následující změny:
· úprava trasy linky č. 21: v úseku Šimerova – Obchodní, rondel bude linka zrušena, trasa povede nově přes zastávky Litice, Veveří – Bory - Šimerova, v úseku Bory – Šimerova budou provozovány pouze vybrané školní spoje
· zavedení nové autobusové linky č. 36 – nová linka povede přes zastávky Nová Hospoda – Obchodní, rondel – Bory – Šimerova, v úsecích Nová Hospoda – Obchodní, rondel a Bory – Šimerova budou provozovány pouze vybrané školní spoje
· změna trasy linky trolejbusové linky č. 10 – v úseku Mrakodrap – Skvrňany bude linka zrušena a v centru bude ukončena blokovým objezdem Goethova – Anglické nábřeží – Hlavní nádraží – Prokopova
· prodloužení noční linky č. 5 do Radobyčic
· přeřazení zastávky Pampelišková a Bolevec u žel. zast. do režimu „na znamení“
· zřízení zastávky Dobřanská na lince č. 24 (Bory – Skvrňany) – mezi zastávkami Bory a Západočeská univerzita