V centru Plzně lidem vadí velký hluk

Lidé, kteří bydlí v centrální části Plzně a firmy, které zde podnikají nebo mají provozovny, si v drtivě většině pochvalují výhodnou polohu. Vadí jim naopak velký hluk a nedostatek parkovacích míst. S podobou centra města je spokojeno také 95 procent návštěvníků.

Cílená propagace v Plzni

Lidé, kteří bydlí v centrální části Plzně a firmy, které zde podnikají nebo mají provozovny, si v drtivě většině pochvalují výhodnou polohu. Vadí jim naopak velký hluk a nedostatek parkovacích míst. S podobou centra města je spokojeno také 95 procent návštěvníků. Vyplynulo to z průzkumu veřejného mínění, který si na sklonku srpna nechal udělat Útvar koncepce a rozvoje města Plzně. V průzkumu odpovídalo telefonicky nebo osobně na 760 obyvatel, návštěvníků a zástupců firem z centra města, řekla Kateřina Juríková z útvaru koncepce.
Výsledky průzkumu poslouží při zpracování plánu udržitelného rozvoje centra města. Plán je plzeňskou aktivitou v evropském projektu Hist. urban, který je financován z Evropského fondu regionálního rozvoje. Výsledky výzkumu zadavatele podle Juríkové příliš nepřekvapily. Přesto je zaskočilo například to, že víc než polovina návštěvníků nedokázala konkrétně říci, co jim v centru chybí, mnozí neuměli specifikovat, co se jim naopak líbí.
V centrální části Plzně je s bydlením spokojeno 86 procent respondentů, sedm procent lidí je vysloveně nespokojeno. Na centru města si zdejší obyvatelé nejvíce cení zejména toho, že je z centra všude blízko, lidé oceňují i dostupnost obchodů a služeb. Sedm procent dotázaných je spokojeno s městskou hromadnou dopravou. Téměř třetina obyvatel centra si stěžovala na velký hluk, desetině lidí vadí nedostatek parkovacích míst. Téměř stejný počet lidí kritizuje i velký provoz automobilů, nedostatek zeleně, prach a špínu. Pět procent lidí, hlavně starších, si stěžovalo na rušení nočního klidu.
Mezi firmami, které mají v centru kanceláře, provozovny nebo obchodní zařízení, je s působením v centru spokojeno 89 procent respondentů, dvě procenta firem jsou velmi nespokojena. "Prakticky jediná a největší nespokojenost panovala s parkováním," poznamenala Juríková. Na špatné parkování si stěžovalo 27 procent firem. Celkem 58 procent respondentů z firem nedokázalo uvést nic, s čím by byli nespokojeni, naopak na místě svého podnikání ocenili geografickou polohu a velkou návštěvnost.
Mezi návštěvníky a turisty v centru Plzně bylo 95 procent dotázaných lidí spokojeno. Největší výhrady měli návštěvníci k nynějším rekonstrukcím a opravám. Nelíbily se 28 procentům respondentů, podle Juríkové by ale rekonstrukce měly být vnímány spíše pozitivně, protože vedou ke zlepšení stavu ulic a náměstí.
"Pro nás varující, byť ne velké procento stížností návštěvníků, se týkalo špatného orientačního systému," uvedla Juríková. Na orientaci si v centru stěžovalo 15 procent dotázaných. Na prach a špínu 11 procent a na velký provoz aut a nedostatek parkovacích míst osm procent návštěvníků Plzně. Na historickém jádru Plzně třetina z nich výrazně ocenila architekturu, 12 procentům lidí se líbily parky.
Více než polovina návštěvníků se v centru Plzně nesetkala se žádným nemilým překvapením, naopak milého překvapení se nedočkala třetina respondentů. Ostatní překvapila architektura a fasády domů, upravenost ulic a městské parky.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
ne 01.10.2006 16:00



0 +
 
Jarní servisní akce

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka