V hospodách i obchodech letí zelená

Společnost Stock Plzeň - Božkov, největší český výrobce lihovin, dále posiluje své postavení na trhu. Za prvních osm měsíců roku 2006 prodal Stock Plzeň celkem 13,7 milionu litrů lihovin. To představuje nárůst oproti stejnému období roku 2005 o 9 procent. Největším hitem je momentálně zelená, tedy Božkov Peprmint.

Jarní servisní akce AUTO CB

Společnost Stock Plzeň - Božkov, největší český výrobce lihovin, dále posiluje své postavení na trhu. Za prvních osm měsíců roku 2006 prodal Stock Plzeň celkem 13,7 milionu litrů lihovin. To představuje nárůst oproti stejnému období roku 2005 o 9 procent. Rozhodujícími tahouny letošního růstu jsou přitom vodky a lihoviny řady Božkov. Prodeje Vodky Amundsen a Božkov Vodky se vyvíjejí natolik příznivě, že se Stock Plzeň dostal v kategorii vodek na první příčku na trhu. Stock Plzeň přitom vedle vodek dominuje i dalším dvěma rozhodujícím segmentům českého trhu lihovin – tuzemákům (se značkou Božkov Tuzemský) a hořkým a bylinným lihovinám (se značkami Fernet Stock, Fernet Stock Citrus a Magister).
Již loni vzrostly prodeje Stocku Plzeň skoro o 12 procent a dosáhly 23,1 milionu litrů. „Těší nás, že se nám daří pokračovat v dynamice růstu z loňského roku. Prodeje za celý letošní rok by měly přesáhnout 24 milionů litrů,“ uvedl generální ředitel společnosti Martin Petrášek. Stock Plzeň přitom letos posiluje především v gastronomii, kde tržní podíl společnosti již přesáhl 40 procent.
Klíčovou roli v růstu celkových prodejů Stocku Plzeň hraje kategorie vodek, kterou společnost obsazuje svými značkami Vodka Amundsen, Božkov Vodka a distribuční finskou Vodkou Koskenkorva. Prodeje Božkov Vodky vzrostly do srpna o 55 procent, prodeje Vodky Amundsen pak o 12 procent. Díky tomu se stal Stock Plzeň českou jedničkou i v segmentu vodek. Podíl Stocku Plzeň na prodeji vodek v maloobchodě činí zhruba 12 procent, v gastronomii dokonce 34 procent. Podle posledních údajů agentury Data Servis (2. čtvrtletí roku 2006) zůstává jedničkou v gastronomii stabilně Božkov Vodka s podílem 24,5 procenta. Na druhém místě je Finlandia Vodka a na třetí místo se propracovala Vodka Amundsen, když s tržním podílem 7,7 procenta předstihla Absolut Vodku.
Mimořádně se daří rovněž řadě Božkov, která zahrnuje například tradiční značky Božkov Tuzemský, Božkov Vodka, Božkov Meruňka, Božkov Peprmint, Božkov Griotte či Božkov Vaječný likér. Prodeje této řady jako celku se letos zvýšily o 33 procent. „Vývoj prodejů řady Božkov je důkazem, že tradiční domácí lihoviny zažívají v České republice skutečně nebývalou renesanci. Snad nejlepším příkladem je Božkov Peprmint, který letos posílil o téměř 60 procent,“ uvedl Martin Petrášek.
Z hlediska objemu odbytu i nadále zůstávají nejvýznamnějšími Fernet Stock, Fernet Stock Citrus a Božkov Tuzemský, tři nejprodávanější značky lihovin v České republice.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
st 13.09.2006 09:14



0 +
 
The Loop Jazz Club

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka