Desítka nových infocenter vznikla během posledních zhruba tří let v Plzeňském kraji. Krajský úřad, který s nimi při propagaci spolupracuje, jich nyní eviduje 51. Většinou je zřizují města a obce, některá centra provozují i soukromí podnikatelé, řekla krajská radní pro cestovní ruch Olga Kalčíková.
"Tak jak obce dobudovávají infrastrukturu a začínají se více věnovat cestovnímu ruchu, přibývají v nich také infocentra," řekla radní. Nová centra vznikají také při některých hotelích a zařízeních pro cestovní ruch. "Obce jsou si vědomy toho, že cestovní ruch je významným ekonomickým faktorem, který znamená i zvýšení zaměstnanosti," doplnila.
Plzeňský kraj činnost infocenter několik posledních let podporuje. Ročně na ně dává z rozpočtu 1,5 milionu korun. Peníze přispívají například na tisk propagačních materiálů, ale i na účast na zahraničních veletrzích cestovního ruchu. O to je ale zatím z finančních důvodů nejmenší zájem.
Pracovníci infocenter také mohou přicházet s podněty při tvorbě a aktualizaci krajského programu rozvoje cestovního ruchu. Koncepční materiál by měl při aktualizaci zohlednit některé nové trendy v turistice, řekla dnes Kalčíková pracovníkům infocenter na jejich setkání. Kromě populární cyklistiky roste mezi turisty také stále více obliba in-line bruslení nebo hipoturistiky. "Věnovat bychom se mohli také více vojenství, je to oblast spojená se cíleně zaměřenou skupinou turistů," poznamenala radní.