V úterý 5. listopadu se obchodní centrum Olympia v Plzni stane v pořadí již pátým místem, kde mohou ženy a dívky v rámci preventivní kampaně Ruce na prsa navštívit stánek Dialogu Jessenius. Na speciálním fantomu si zde vyzkouší nejen, jak se provádí samovyšetření, ale také se dozví, jak poznat, když se v prsu nachází něco, co tam nepatří.
Jednou z prvních žen, která si zde sama vyzkouší, jak při samovyšetření postupovat bude modelka Lucie Křížková (Váchová), která navštíví stánek v úterý 5. listopadu v 16. hodin.
Každá z dívek a žen, které stánek během jeho téměř čtrnáctidenního působení v plzeňské Olympii navštíví, obdrží navíc kromě užitečných a praktických rad, také bonus v podobě slevových kupónů do vybraných obchodů.
V obchodním centru Olympia Plzeň bude stánek umístěný v prostorách hlavní galerie denně od 11. do 19. hodin, a to až do 17. listopadu.
OBECNĚ O KAMPANI RUCE NA PRSA
Rakovina prsu je u nás v současné době nejčastějším zhoubným onemocněním žen. V ČR žije 72 000 žen s touto diagnózou a každý rok jich přibývá skoro o 7 000. “Úspěšnost léčby je přitom při včasné diagnóze daleko lepší a léčba méně zatěžující,“ uvádí přední česká onkoložka docentka Petra Tesařová a dodává: „Stačí opravdu málo, aby se běžnou a pravidelnou součástí péče o naše tělo stalo každý měsíc samovyšetření prsů, které může zachránit život.“
Cílem kampaně, s níž přišly samy pacientky, je upozornit na vysoký výskyt rakoviny prsu u nás a snaha ukázat ženám, jak mají správně postupovat při samovyšetření. S edukativní roadshow zavítá Dialog Jessenius během roční kampaně do 18 obchodních center po celé ČR.
V rámci kampaně, která doprovází tuto road show, zachytila mladá fotografka Petra Ficová ženy zdravé i nemocné. Ty, které našly odvahu, podělit se prostřednictvím fotografií o svůj příběh a staly se inspirací pro ostatní ženy.
S projektem Ruce na prsa se mohou ženy setkat nejen v obchodních centrech, ale třeba při přednáškách v sídlech sokolských organizacích pro celé ČR nebo také v čekárnách gynekologických ordinací prostřednictvím krátkého instruktážního videa, v němž Martin Stránský (český Dr. House) radí mladé dívce, jak při samovyšetření postupovat.
Preventivní projekt obecně prospěšné společnosti Dialog Jessenius probíhá ve spolupráci s Českým výborem Mezinárodní asociace nákupních center ICSC, za významné podpory generálního partnera Nadace Agrofert, hlavního partnera ING Životní pojišťovny a jejího projektu For You, logistického partnera AAA Auto, a ve spolupráci s Aliancí žen s rakovinou prsu, Českou obcí Sokolskou a jednotlivými obchodními centry. Patronkou kampaně je členka výboru České onkologické společnosti Doc. MUDr. Petra Tesařová, CSc. Více informací o projektu na www.rucenaprsa.cz
VĚDĚLI JSTE, ŽE
* až 30% případů rakoviny prsu odhalí partner?
* ročně se počet diagnostikovaných případů zvyšuje až o 7000?
* 2 miliony žen mezi 20 - 45 lety ještě nespadá do pravidelného mamografického screeningu?
* rakovina prsu se objevuje i u mužů? Muži tvoří 1% všech karcinomů prsu.
* karcinom prsu v těhotenství zhoršuje prognózu celkového přežití o 3%, ale v době kojení až o 48%?
* pokud překonají hormonálně závislý karcinom prsu starší dámy, většinou se dožívají vysokého věku ve velmi dobrém stavu?