V Plzeňském kraji je málo stěhováků bytů i kanceláří

V Plzeňském kraji se stěhování bytů a kanceláří věnuje jen málo firem. V dostupných databázích jich je deset. Do regionu se zároveň velmi silně tlačí společnosti z Prahy a Českých Budějovic. Všichni podnikatelé v anketě řekli, že obor není na zbohatnutí. Lidé požadují nízké ceny, trh údajně kazí příležitostní dopravci. Nejvíce firmy živí stěhování kanceláří.

Cílená propagace v Plzni

V Plzeňském kraji se stěhování bytů a kanceláří věnuje jen málo firem. V dostupných databázích jich je deset. Do regionu se zároveň velmi silně tlačí společnosti z Prahy a Českých Budějovic. Všichni podnikatelé v anketě řekli, že obor není na zbohatnutí. Lidé požadují nízké ceny, trh údajně kazí příležitostní dopravci. Nejvíce firmy živí stěhování kanceláří.
"Živí nás už ze dvou třetin, zatímco v roce 1995 jsme začínali na bytech," řekla Šárka Šíslová z plzeňské pobočky českobudějovické firmy AAA Rivo. Mezi běžnými občany je zakázek čím dál méně, lidé se snaží maximum věcí odvozit sami. Jen těžké kusy, které nezvládnou, zadávají odborníkům. "Kancelářští" jsou podle Šíslové čím dál línější a často se stává, že si firmu objednají například na pouhé přestěhování stolu.
"Problémem je sehnat zaměstnance, máme už rok požadavek na tři lidi na úřadu práce," uvedla. Odrazuje je hlavně náročná dřina. Firma si účtuje za kilometr odvozu od 15,50 do 17,50 Kč, dalších 200 korun za hodinu práce a 250 až 350 korun za hodinu stání vozidla. AAA Rivo je v Plzni úspěšná, konkurenční firmy jsou tu pouze tři a menší.
Podle Šíslové svědčí o špatné rentabilitě oboru fakt, že v roce 1995 začínala se 14 Kč/km, jen cena nafty vzrostla dvakrát. Největším problémem není přímá konkurence, ale autodopravci, kteří si stěhováním přivydělávají mimo sezonu. "Lidé už slyší na cenu, která je o 50 haléřů na kilometr levnější, ale netuší, co zaplatí mimo ujetých kilometrů," uvedla pracovnice AAA Rivo. Jako příklad uvedla příplatky za patro nebo za donášku na dlouhou vzdálenost.
Řada firem v regionu má stěhování pouze jako přidruženou činnost. Příkladem je autodoprava Blanky Salákové z Dolan na Klatovsku. Její hlavní činnosti jsou zahradnické služby. "Když mi zbude 6000 korun na auto za měsíc, tak je to hodně," uvedla. Stěhování je spíše činnost bez zisku. Firma musí platit mzdy mezi 12.000 až 15.000 Kč čistého a velké výdaje spolkne údržba tří velkých dodávek.
Po roce 1989 nebylo podle Salákové problémem účtovat za dodávku 16 Kč/km, dnes se u řady zakázek dostává na polovinu a když inkasuje 14 korun, bere to jako zázrak. Dodávkami je trh v regionu nasycen, dodala. Firma stěhuje o sobotách i nedělích. Za hodinu práce účtuje 200 korun a kilometrové sazby nejsou závislé na vzdálenosti.
Klatovská firma Spedition Prosner, jež se zabývá hlavně mezinárodní dopravou a spedicí, si účtuje za kilometr 17 korun a 350 Kč za hodinu práce. "Není pro nás problémem odstěhovat člověka a firmu ze dne na den," řekla pracovnice Eva Kozderková. Plzeňský stěhovák Jaroslav Čepický se s několika dodávkami věnuje pouze svému oboru. "Uživit se dá, ale cena za kilometr dlouhodobě stagnuje," uvedl šéf firmy Stěhování Plzeň, která účtuje 13 Kč/km a 200 korun za hodinu práce.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
st 17.10.2007 08:04



0 +
 
Jarní servisní akce

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka