V Plzni měla sraz sportovní auta Gordon

Osm sportovních klasických automobilů Gordon, které vyrábí plzeňská firma Auto Projekt Centrum s.r.o., se včera sjelo do Plzně. Luxusních vozů evokujících automobily ze 30. let 20. století se zatím prodalo 19 kusů, každý z nich je vyroben přímo pro konkrétního zájemce.

Jarní servisní akce AUTO CB

Osm sportovních klasických automobilů Gordon, které vyrábí plzeňská firma Auto Projekt Centrum s.r.o., se včera sjelo do Plzně. Luxusních vozů evokujících automobily ze 30. let 20. století se zatím prodalo 19 kusů, každý z nich je vyroben přímo pro konkrétního zájemce. V Česku jich je 12, další jezdí v Německu, na Slovensku, v Rusku, ve Spojených arabských emirátech, v Kuvajtu a ve Španělsku, řekl majitel firmy a duchovní otec gordonů Vladimír Friml.
"Pro mě to znamená víceméně klukovský sen, dělal jsem na designu toho auta, byla to několikaletá práce a pro mě je to víceméně citová a vzpomínková záležitost," říká o svém zeleném gordonovi plzeňský výtvarník Karel Syka. I když na projížďky dvoumístným kabrioletem moc času nemá, pocitu z jízdy se prý nic nevyrovná. "Kabriolet - to je styk s celým okolím, vítr ve vlasech, motorka na čtyřech kolech," dodává.
Mezi českými majiteli gordonů, kteří většinou moc kilometrů nenajezdí, se vymyká Miroslav Marek. "Máme ho sedm let a máme najeto 70.000 kilometrů," přiznal. Vždycky prý miloval stará auta, ale není dost šikovný ani nemá dost času na to, aby se staral o skutečného veterána. Moderní vůz Gordon ve stylu starých aut mu proto maximálně vyhovuje i na dlouhé dovolené po celé Evropě. Se svým temně zeleným gordonem se podíval několikrát do Francie, také na Korsiku, do Itálie, Černé Hory a Chorvatska. "Je to nádhera, nejkrásnější třeba bylo, když jsme parkovali v Monte Carlu dole v přístavišti, vedle nás stálo ferrari a lamborghini a ten hrozen lidí stál okolo toho našeho. Když jim pak člověk může říci, že je to naše české auto, tak je to nádherný pocit," těší Marka.
Srazy se podle Frimla už dříve konaly, nyní měly tříletou pauzu. Gordon se vyrábí v nenápadné dílně na okraji Plzně. Jeho sestavení je kompletně ruční práce, která zabere maximálně třem lidem až 400 hodin.
První Gordon byl vyroben asi před deseti lety. Zpočátku to byl typ se čtyřválcovým motorem o výkonu 130 koní, nyní firma získala homologace a splnila normu Euro 4 pro nový model - třílitrový šestiválec o výkonu 226 koní. Společnost zřídila zastoupení v Německu pro prodej vozů v Evropě, zájem o zakázkové vozy je v Japonsku. "Zhruba za měsíc a půl máme předběžné přísliby od čtyř zájemců, očekáváme, že brzo se podaří získat i další klienty, připravujeme představení vozů například v Paříži u Eiffelovy věže," řekl manažer evropského zastoupení vozů Eugen Müller.
Luxusně vyhlížející Gordon má základ v hliníkové karosérii s prvky z laminátu, uhlíkových kompozitů a výlisků z ocelových plechů. Interiér rovněž v retro stylu je v kůži s částmi z cenného kořenového ořechového dřeva a chromu. Vepředu a vzadu jsou ocelové pomocné rámy. Roadster má plátěnou natahovací střechu. Uvnitř jsou brzdy a motor ford a převodovka z jaguáru. Cena nového šestiválcového motoru je 2,2 milionu korun.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
ne 20.05.2007 11:24



0 +
 
Jarní servisní akce

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka