V Praze budou jezdit další plzeňské tramvaje

Do konce letošního roku bude v Praze jezdit dalších deset škodováckých tramvají s designem Porsche.

Cílená propagace v Plzni

Do konce letošního roku bude v Praze jezdit dalších deset škodováckých tramvají s designem Porsche. Od konce února již Pražany vozí dva vozy Škoda 14T, s jejichž kvalitou je hlavní město spokojeno, řekl pražský primátor Pavel Bém při páteční prohlídce výroby tramvají a modernizovaných vozů metra ve Škodě Transportation. Zbylých dohodnutých 48 vozů pro Prahu vyrobí podnik podle poptávky do roku 2009.
Škoda podepsala s Prahou dva kontrakty až na 310 vozidel. Prvních 60 tramvají typu 14T je z poloviny nízkopodlažních. Zbylých až 250 tramvají, které budou stoprocentně nízkopodlažní, Škoda teprve vyvíjí a s jejich dodávkami začne v roce 2009. "Do vývoje nového typu 15T, který začal před půl rokem, dáme 300 milionů korun, což je trojnásobek oproti typu 14T, řekl ČTK šéf projektu tramvají Pavel Tarant. Nový typ pojme při stejné délce více lidí.
První kontrakt představuje 3,5 miliardy korun. Druhý, jehož vítězem se stala Škoda Transportation letos na jaře, může v případě objednávky všech 250 vozů, dosáhnout 18 miliard korun. "Podle mě je to horní hranice, co si zatím můžeme dovolit," řekl Bém. "Třetí tramvaj bude jezdit v Praze od poloviny června, stavíme dalších sedm," řekl výrobní ředitel Aleš Jedlička.
Poměr ceny a kvality vyšel podle Béma, který navštívil několik evropských metropolí, nejlépe u škodováckých vozů. "Dále nabízejí komfort pro Pražany a nezastírám, že pomáháme české firmě. Navíc je tu velká přidaná hodnota ’česká tramvaj v největším českém městě’," uvedl pražský primátor.
Generální ředitel Škody Transportation Tomáš Krsek řekl, že od doby, kdy škodovácká tramvaj začala jezdit v Praze, se zvýšil zájem ze strany ředitelů dopravních podniků velkých evropských měst. "Včera si byl tramvaje prohlédnout a svezl se v nich ředitel moskevského podniku a o den dříve jeho kolega z Varšavy," řekl Krsek.
Zájem byl také z italských, rumunských měst a Istanbulu, kde je Škoda jako jediný uchazeč v nejužším výběru na dodávku 70 vozů. Polská Wroclav nakoupí 17 nízkopodlažních tramvají. Škodovka se snaží uspět také ve Varšavě, která chce asi 20 vozů.
První ze 60 tramvají s designem Porsche jezdí v Praze na trase nejdelší, čtyřicetikilometrové linky číslo tři - od sídliště Modřany do Hloubětína. Tramvaj Škoda 14T, která může jet až šedesátikilometrovou rychlostí, měří 31 metrů. Má pět článků spojených klouby. Je široká 2,4 metru a vysoká 3,3 metru. Do tramvaje se vejde 270 cestujících, z toho 69 jich může sedět. V Praze v jezdí přes 700 tramvajových souprav. Průměrný věk tramvají je 16 let.
Škoda Transportation s loňským tržbami přes 1,5 miliardy korun dodává do Prahy ročně deset souprav modernizovaných vozů metra. "Od roku 1997 to bylo přes 50 souprav," řekl šéf realizace Marek Herbst. Z hodnoty původního ruského vozu vozu se změní 80 procent dílů, garantovaná životnost se zvýší o 15 let, reálná o 20 a více. Firma vymění elektrickou výzbroj, pohony, interiéry, opláštění a repasuje podvozky a rámy, jež projdou kontrolou ohledně defektů.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
ne 21.05.2006 11:57



0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka