Ve čtvrtek 11. 11. se v 11 hodin otevírá Svatomartinské víno

VÍNO Mikulov, jenž patří do skupiny staroplzenecké společnosti Bohemia Sekt, přináší Svatomartinské - první letošní víno. Podle tradice smí být toto lehké a svěží mladé víno s příjemnou ovocitou vůní poprvé otevřeno každý rok vždy dne 11. 11. přesně v 11 hodin. Teprve od tohoto okamžiku může milovní...

Cílená propagace v Plzni

VÍNO Mikulov, jenž patří do skupiny staroplzenecké společnosti Bohemia Sekt, přináší Svatomartinské - první letošní víno. Podle tradice smí být toto lehké a svěží mladé víno s příjemnou ovocitou vůní poprvé otevřeno každý rok vždy dne 11. 11. přesně v 11 hodin. Teprve od tohoto okamžiku může milovníkům a obdivovatelům vína poskytnout opravdovou radost i potěšení. I když letošní klimatické podmínky vinařům příliš nepomohly, kdo v pravý čas ochutná, jistě potvrdí, že letošní ročník mladého vína bude díky umu mikulovských vinařů, kteří do práce s révou a hrozny vkládají celé své srdce, více než skvělý. Společnost VÍNO Mikulov představuje svoje mladé víno letos již pošesté pod společnou národní známkou Svatomartinské.
Oslavy provázející uvedení Svatomartinského na trh nejsou žádnou novinkou posledních let. Tradice Svatomartinského vína pochází z dob císaře Josefa II., kdy bylo zvykem připíjet si na den svatého Martina poprvé novým vínem. V tento den vinařům, kteří hospodařili u větších sedláků, končila služba, a záleželo jen na kvalitě prvního vína, zda bude prodloužena, či nikoli. Její pokračování na další rok se poté dojednávalo při skleničce v té době již jiskrného vína, se kterým se mohlo také poprvé přiťuknout. Svatomartinské hody byly časem hodování a bujného veselí. Vždyť je to období, kdy sklizeň již byla v bezpečí pod střechou a za dveřmi už čekal klidný Advent s předvánočním půstem. A tento příjemný zvyk dobrého jídla a pití přetrval do dnešní doby, kdy lidé rádi v době vrcholícího podzimu využijí příchodu mladého vína jako příležitosti pro pobavení a setkání s přáteli. A pokud se mladé svatomartinské víno vyvede, znamená to, že bude kvalitní celý ročník.

Oživení dávné tradice Svatomartinského Češi očividně vítají. Vždyť Svatomartinské loni ochutnal téměř každý druhý Čech starší 18 let. Podle výzkumů 70% spotřebitelů považuje Svatomartinské za zajímavou tradici, která by se měla dál rozvíjet. Zkrátka výsledek, který může Beaujolais, svátek mladých vín importovaný z Francie, Svatomartinskému jen závidět.
Oblibu Svatomartinského u českých spotřebitelů nejlépe dokazují prodeje. Loni se prodeje Svatomartinského vyšplhaly na 1,1 prodaných lahví, což byl nárůst více než o polovinu oproti předchozímu roku. I ročník 2010 by podle odhadů Vinařského Fondu měl znamenat nárůst prodejů.
Nárůst prodejů zaznamenal i tradiční výrobce Svatomartinského, vinařství Víno Mikulov. „Naše mladá vína mají nádherný primární buket, jsou nasycená oxidem uhličitým, takže mají vyšší svěžest a vyšší kyselinku než vína „hotová“, proto spalují lépe tuky. Martinská husa, mladé víno – všechno jde krásně dohromady“ říká Ing. Jaroslav Hlaváč, ředitel vinařství Víno Mikulov

Se značkou mohou pracovat všichni registrovaní vinaře v ČR; samozřejmě za splnění podmínek daných Vinařským fondem. Pod značkou „Svatomartinské“ se budou v letošním roce moci prodávat tyto druhy a odrůdy vín:

• bílé víno, odrůdy Müller-Thurgau, Veltlínské červené rané a Muškát Moravský typová charakteristika: příjemné, vyrovnané, svěží ovocité víno, suché

• růžové víno, odrůdy Modrý Portugal a Svatovavřinecké; typová charakteristika: příjemné, dobře pitelné ovocité růžové víno, suché
• červené víno, odrůdy: Modrý Portugal a Svatovavřinecké; typová charakteristika: hladké sametové víno, odbourané kyseliny, případně karbonická macerace, suché.
Novinkou letošního roku je možnost výroby vína "Svatomartinské" také z odrůdy Muškát Moravský.
Značka „Svatomartinské“ byla registrována v roce 1995 a od roku 2005 je majitelem značky Vinařský fond. Každý typ může být vyráběn z uvedených odrůd – buď samostatné odrůdy, nebo cuvée těchto odrůd. Před uvedením na trh bude každé víno posouzeno nezávislou komisí, která zhodnotí, zda senzorické parametry vína odpovídají požadované charakteristice. Pokud ano, bude vinař moci využívat společnou grafickou známku Svatomartinského. Vinaři budou moci použít grafickou známku na své etiketě (za předpokladu zachování grafického manuálu známky), nebo také využít společnou vzorovou etiketu.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
st 10.11.2010 17:04



0 +
 
Jarní servisní akce

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka