Velké hudební festivaly jako Pilsner fest „zkouší“ pivovary

Velké hudební festivaly jsou náročné na zajištění dostatečného množství výčepů a zachování kvality piva. Při těch největších akcích, jako je třeba chystaný Pilsner Fest s očekávanou účastí 30 tisíc návštěvníků, je v provozu přes 160 výčepů, kterými protečou desítky tisíc piv. Pro pivovar je účast na...

Jarní servisní akce AUTO CB

Velké hudební festivaly jsou náročné na zajištění dostatečného množství výčepů a zachování kvality piva. Při těch největších akcích, jako je třeba chystaný Pilsner Fest s očekávanou účastí 30 tisíc návštěvníků, je v provozu přes 160 výčepů, kterými protečou desítky tisíc piv. Pro pivovar je účast na velkých akcích součástí prezentace a zároveň servis pro návštěvníky, kteří dostanou své oblíbené pivo v nejvyšší kvalitě. Plzeňský Prazdroj je přítomen na přibližně 70 % velkých hudebních festivalů.

Pivo a letní hudební festivaly k sobě patří. Zvláště pokud organizátorům přeje počasí, na akcích s návštěvností kolem 30 tisíc lidí se vyčepuje několik desítek tisíc piv. To klade velké nároky na zajištění stanů, výčepů a udržení odpovídající kvality piva. Například na Pilsner Festu, hudebně-pivním festivalu v Plzni (27.-28. 8.), organizátoři očekávají prodej 70 tisíc piv. „Nejnáročnější na takovýchto akcích bývá zajistit dostatečné podmínky pro čepování piva. Podle zkušeností z minulých let a mnoha dalších faktorů, jako je třeba předpověď počasí, kalkulujeme množství sudů a výčepů. Pivo by mělo být skladováno v chladnějších prostorech, aby nebylo přímo na slunci a nedocházelo až k šokovému ochlazení v chladiči, což by se projevilo na kvalitě piva,“ říká Jiří Mareček, mluvčí Plzeňského Prazdroje.

Plzeňský Prazdroj má s festivaly velké zkušenosti a jeho značky se čepují přibližně na dvou třetinách velkých festivalů. Nejčastěji se prezentuje značka Gambrinus, která s hudebními festivaly spolupracuje už 13 let a dnes její pivo najdete na polovině českých festivalů. Poprvé se Gambrinus spojil s Nocí plné hvězd v Třinci v roce 1997. Festivaly nejsou jen součástí prezentace značky, ale významně se podílejí i na prodaných objemech piva.

U zavedených a velkých akcí funguje spolupráce pivovaru s organizátory již dobře. Pořadatelé si jsou vědomi, že dobře připravené pivo a výčepy zajistí stánky bez velkých front. „S Plzeňským Prazdrojem spolupracujeme již od začátků festivalu a jsme s jeho přístupem velmi spokojeni. Důležitou roli hraje také technické zázemí pro tyto akce, které má, dovoluji si tvrdit Gambrinus nejlepší mezi všemi pivovary,“ říká ke spolupráci s pivovarem hlavní organizátor festivalu Benátská noc Pavel Mikez.

U festivalů pořádaných samotnými pivovary bývá pivu vyhrazeno dostatečné místo. Například na Pilsner Festu bude připraveno 160 výčepních kohoutů, což je dvakrát více než loni. Zatímco běžně bude na čepu výběr z více značek Prazdroje, přímo u hlavních hudebních scén se budou čepovat pouze speciály Pilsner Urquell a Gambrinus uvařené pro tuto akci, což výrazně zrychlí obsluhu. Navíc odpadne i problém, na který si návštěvníci festivalů často stěžují, a to je cena piva. Zatímco pořadatelům lze cenu pouze doporučit, na Pilsner Festu si jí pivovar nastavuje sám a dokonce oba pivní speciály budou nabízeny jako poděkování za přízeň za stejnou cenu, jako jejich běžné varianty.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
27.08.2010 06:56



0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka