Velké hudební festivaly jsou náročné na zajištění dostatečného množství výčepů a zachování kvality piva. Při těch největších akcích, jako je třeba chystaný Pilsner Fest s očekávanou účastí 30 tisíc návštěvníků, je v provozu přes 160 výčepů, kterými protečou desítky tisíc piv. Pro pivovar je účast na velkých akcích součástí prezentace a zároveň servis pro návštěvníky, kteří dostanou své oblíbené pivo v nejvyšší kvalitě. Plzeňský Prazdroj je přítomen na přibližně 70 % velkých hudebních festivalů.
Pivo a letní hudební festivaly k sobě patří. Zvláště pokud organizátorům přeje počasí, na akcích s návštěvností kolem 30 tisíc lidí se vyčepuje několik desítek tisíc piv. To klade velké nároky na zajištění stanů, výčepů a udržení odpovídající kvality piva. Například na Pilsner Festu, hudebně-pivním festivalu v Plzni (27.-28. 8.), organizátoři očekávají prodej 70 tisíc piv. „Nejnáročnější na takovýchto akcích bývá zajistit dostatečné podmínky pro čepování piva. Podle zkušeností z minulých let a mnoha dalších faktorů, jako je třeba předpověď počasí, kalkulujeme množství sudů a výčepů. Pivo by mělo být skladováno v chladnějších prostorech, aby nebylo přímo na slunci a nedocházelo až k šokovému ochlazení v chladiči, což by se projevilo na kvalitě piva,“ říká Jiří Mareček, mluvčí Plzeňského Prazdroje.
Plzeňský Prazdroj má s festivaly velké zkušenosti a jeho značky se čepují přibližně na dvou třetinách velkých festivalů. Nejčastěji se prezentuje značka Gambrinus, která s hudebními festivaly spolupracuje už 13 let a dnes její pivo najdete na polovině českých festivalů. Poprvé se Gambrinus spojil s Nocí plné hvězd v Třinci v roce 1997. Festivaly nejsou jen součástí prezentace značky, ale významně se podílejí i na prodaných objemech piva.
U zavedených a velkých akcí funguje spolupráce pivovaru s organizátory již dobře. Pořadatelé si jsou vědomi, že dobře připravené pivo a výčepy zajistí stánky bez velkých front. „S Plzeňským Prazdrojem spolupracujeme již od začátků festivalu a jsme s jeho přístupem velmi spokojeni. Důležitou roli hraje také technické zázemí pro tyto akce, které má, dovoluji si tvrdit Gambrinus nejlepší mezi všemi pivovary,“ říká ke spolupráci s pivovarem hlavní organizátor festivalu Benátská noc Pavel Mikez.
U festivalů pořádaných samotnými pivovary bývá pivu vyhrazeno dostatečné místo. Například na Pilsner Festu bude připraveno 160 výčepních kohoutů, což je dvakrát více než loni. Zatímco běžně bude na čepu výběr z více značek Prazdroje, přímo u hlavních hudebních scén se budou čepovat pouze speciály Pilsner Urquell a Gambrinus uvařené pro tuto akci, což výrazně zrychlí obsluhu. Navíc odpadne i problém, na který si návštěvníci festivalů často stěžují, a to je cena piva. Zatímco pořadatelům lze cenu pouze doporučit, na Pilsner Festu si jí pivovar nastavuje sám a dokonce oba pivní speciály budou nabízeny jako poděkování za přízeň za stejnou cenu, jako jejich běžné varianty.