Vlakové spojení z Prahy do Bavorska se zlepší

Od prosince se zlepší spojení Prahy a Bavorska. Na žádost objednavatelů nasadí České dráhy na spojení české a bavorské metropole moderní klimatizovanou soupravu standardu EuroCity. Dojde také k mírnému zrychlení dopravy na trase Praha – Mnichov a Praha – Norimberk. U jednotlivých spojů to bude oprot...

Jarní servisní akce AUTO CB

Od prosince se zlepší spojení Prahy a Bavorska. Na žádost objednavatelů nasadí České dráhy na spojení české a bavorské metropole moderní klimatizovanou soupravu standardu EuroCity. Dojde také k mírnému zrychlení dopravy na trase Praha – Mnichov a Praha – Norimberk. U jednotlivých spojů to bude oproti současnosti o 10 až 20 minut méně. Souprava německé společnosti Arriva nabídne nově také přepravu jízdních kol z Prahy a Plzně do Norimberka. Ze zlepšení kvality budou těžit také čeští cestující mezi Prahou, Plzní a Domažlicemi.

„S objednavateli dopravy a německým partnerem společností Arriva jsme se dohodli na výrazném zlepšení kvality rychlíku Franz Kafka, který bude odjíždět z Prahy v 9.04 hodin a v opačném směru přijede do Prahy před jedenáctou hodinou večer. V soupravě budou zařazené nejmodernější klimatizované vozy 2. třídy a od ledna 2010 i nově dodané kombinované vagóny 1. třídy s bistrem,“ uvedla ředitelka odboru provozu osobní dopravy Luďka Hnulíková. Vlak podle ní nabídne kvalitu obvyklou v značkových spojích EuroCity na západoevropských linkách. „Z této změny budou samozřejmě profitovat i cestující ve vnitrostátní přepravě např. z Prahy do Plzně nebo Domažlic,“ upozornila Luďka Hnulíková.

Zároveň dojde také k mírnému zrychlení dopravy mezi Prahou, Norimberkem a Mnichovem a to i přesto, že pokračující stavební práce na 3. koridoru mezi Prahou a Plzní si vyžádají prodloužení jízdní doby a dodatečné časové rezervy. Na začátku jízdního řádu 2009 byla plánovaná doba jízdy z Prahy do Plzně 1 hod. 39 min., v jízdním řádu 2010 bude tento čas 1 hod. 46 min. Přesto se podařilo cestovní časy u jednotlivých spojů zkrátit proti aktuálnímu stavu o přibližně 10 až 20 minut. „Značné časové úspory jsme dosáhli zrušením jedné výměny lokomotiv na německo-české hranici,“ vysvětluje Luďka Hnulíková: „Zatímco nyní stojí vlaky kvůli výměně stroje v německém Furt im Waldu přibližně 10 minut, nově zde budou mít prakticky jen minutovou zastávku. Dohodli jsme se totiž s německou Arrivou na společném využití moderních německým lokomotiv typu ER 20 Herkules až do Plzně, kde se mění motorová a elektrická lokomotiva.“

Rozšíří se také možnosti cestování vozíčkářů a cyklistů jak na trati z Prahy do Plzně a Domažlic, tak dále do Bavorska, jak zmiňuje ředitelka odboru provozu osobní dopravy Luďka Hnulíková: „Jak české tak německé soupravy budou mít zařazený vagón upravený pro cestování vozíčkářů a vozy pro přepravu jízdních kol. Současná nabídka těchto služeb se tak rozšíří ze tří na všechny čtyři páry spojů z Prahy do Plzně, Domažlic a dále do Mnichova nebo Norimberka.“


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
09.10.2009 11:26



0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka