Vodka Amundsen od Stocku Plzeň, která v tuzemsku patří k nejoblíbenějším značkám ve své kategorii, získala zcela nový design. Zásadní změnou prošla lahev i etiketa Vodky Amundsen.
Hlavním motivem, proč se Stock Plzeň pro tak radikální inovaci rozhodl, byla snaha přesně designem vystihnout podstatu Vodky Amundsen, její mrazivě křišťálovou čistotu, a unikátní lahví podtrhnout prestiž, kterou si Vodka Amundsen dokázala vybudovat. Lahev navíc bude zcela nepřehlédnutelná v regálech obchodů i v barech a restauracích. „Vodky jsou rostoucím a mimořádně konkurenčním segmentem. Proto každý, kdo zde chce uspět, nemůže stát na místě a musí neustále přinášet zákazníkům něco nového a zajímavého. Ať již se jedná o program míchaných nápojů, rozšíření klasické vodky o další chuťové varianty nebo právě atraktivnější a výstižnější design,“ uvedl ředitel prodeje a marketingu Stocku Plzeň Richard Švéda.
Design nové lahve Vodky Amundsen je z dílny slovenského návrháře Martina Turzíka (Fluidum), který mimo jiné vytvořil například také kompletní sadu plastových i skleněných lahví minerálních vod značky Rajec. Tvar lahve evokuje charakter arktické polární krajiny, když kombinuje ostré tvary (reprezentující ledové kry) s plynulými křivkami (zosobňujícími jemnost vodky). Autor přitom přiznává, že se nechal inspirovat i českým kubismem z počátku minulého století. Grafiku nových etiket vytvořilo studio Alone. Technologicky se zde využívá kombinace lesklého parciálního laku s matnými efekty. Zajímavostí je, že nová Vodka Amundsen ponese vedle hlavní i tzv. etiketu patní ve spodní části lahve. Stejnými změnami jako „mateřská“ Vodka Amundsen přitom projdou i balení ochucených vodek řady Amundsen.
Faceliftovaná Vodka Amundsen bude marketingově podpořena televizní reklamou a ke zviditelnění v maloobchodě přispějí také nové plnobarevné kartóny, v nichž bude balena.
Vodku Amundsen uvedl Stock Plzeň na trh v roce 2000 a od té doby se stala jedním z nejvyhledávanějších produktů v kategorii vodek. Jen v loňském roce se prodeje Vodky Amundsen meziročně zvýšily o devět procent a za leden až květen roku letošního vzrostly oproti stejnému období roku 2006 dokonce o 21 procent, což představuje vůbec nejrychlejší růst ze všech značek vodky na českém trhu. V současné době je Vodka Amundsen třetí nejprodávanější vodkou v gastronomii. Stock Plzeň je přitom s vlastními značkami Božkov Vodka, Amundsen Vodka a distribuční značkou Koskenkorva Vodka lídrem českého trhu v tomto segmentu.
Jedinými ingrediencemi pro výrobu Vodky Amundsen jsou velejemný trojnásobně destilovaný líh a kvalitní pitná voda, která je zbavena nežádoucích minerálních látek a změkčována na ideální hodnotu. Vodka Amundsen je vyráběna proslulou skandinávskou technologií, která spočívá především v několikanásobné filtraci výsledného produktu. Zatímco běžné konzumní vodky jsou upravovány octanem sodným, Vodka Amundsen je filtrována přes dřevěné aktivní uhlí, které je speciálně vyráběno z tvrdého dřeva stromů, jako jsou například buk či javor. Filtrace přitom trvá celých osmačtyřicet hodin.