Vstup do Unie může znamenat hrozbu na silnicích

Podle nově vzniklého Sdružení na ochranu vlastníků automobilů bude vstup do Evropské unie 1. května znamenat velkou hrozbu pro bezpečnost na silnicích. Na hranicích totiž díky volnému pohybu zboží zcela odpadnou kontroly dovážených ojetých aut.

Jarní servisní akce AUTO CB

Podle nově vzniklého Sdružení na ochranu vlastníků automobilů bude vstup do Evropské unie 1. května znamenat velkou hrozbu pro bezpečnost na silnicích. Na hranicích totiž díky volnému pohybu zboží zcela odpadnou kontroly dovážených ojetých aut. Zcela jistě tak přibudou případy dovozů automobilů, které nebudou splňovat technické normy, budou po rozsáhlých haváriích nebo budou mít nelegální původ. Zakoupení takových vozů pak bude spojeno se značným rizikem, protože laik nemusí sám závady či nelegální původ odhalit. Mohou se tak množit případy, kdy zakoupené ojeté auto neprojde STK, nebo bude zabaveno policií jako kradené.

„Z vlastní zkušenosti vím, co všechno se vám může stát, když si koupíte ojeté auto, dovezené ze zahraničí individuálním dovozcem. Já jsem si objednala volkswagen Golf typ II. Auto mi přivezli, a tvrdili, že bylo vyrobeno v roce 1988. Stále mi však nechtěli dát velký technický průkaz. Auto mělo během dvou let, co jsem ho vlastnila, mnoho technických závad. Když jsem ho pak chtěla prodat, zjistilo se, že jde o mnohokrát předělávaný Golf typ I z roku 1981! Nakonec jsem ho musela prodat za skoro nulovou cenu na náhradní díly, jen abych se ho zbavila,“ říká členka přípravného výboru SOVA Radka Kratochvílová. „Proto jsme se rozhodli společně s dalšími podobně postiženými lidmi a s lidmi, kterým není bezpečnost na našich silnicích lhostejná, založit Sdružení, které se bude podobným praktikám snažit bránit,“ dodala.

Sdružení vzniká zejména proto, že se dosud neobjevila žádná iniciativa státu, jak na trh s ojetými automobily po 1. květnu efektivně dohlížet. „Až dosud mohli případné vraky nebo kradená auta zastavit na hranicích celníci. Od 1. května se ale auta nevyhovující normám a nabourané vraky začnou vozit úplně bez kontroly. Znamená to, že se změníme ve vrakoviště západní Evropy a na silnicích to bude zase o něco nebezpečnější!“ říká další zakládající člen Sdružení, právník Petr Mikšovský. „Možná by stálo se zamyslet nad tím, že právě končící duben dříve býval měsícem bezpečnosti a trochu si to ještě před vstupem do Unie připomenout, i když na poslední chvíli,“ poznamenal.

Hlavním cílem Sdružení na ochranu vlastníků automobilů – SOVA je chránit práva spotřebitelů vůči prodejcům ojetých i nových automobilů v celé České republice. Za tímto účelem bude Sdružení vyhledávat a publikovat případy lidí, kteří se cítí být oklamáni neseriózním přístupem prodejců ojetých i nových aut. Sdružení již zprovoznilo své webové stránky na adrese www.sdruzeni-sova.cz, kde je možné najít kontaktní informace včetně e-mailu. Žádost o registraci odeslal přípravný výbor SOVA na ministerstvo vnitra minulou středu.

Sdružení na svých stránkách uvítá jakékoliv podněty poškozených vlastníků ojetých aut!


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
po 26.04.2004 14:48




0 +
 
Jarní servisní akce

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka