„Zkrácení termínu výluky na tramvajové trati Karlovarská navrhl zhotovitel stavby firma COLAS Rail s. r. o. zhruba před měsícem, v říjnu 2016. Ještě při kontrolním dnu 10. listopadu byl tento termín ze strany zhotovitele potvrzen. Na základě této informace náš odbor investic požádal Drážní úřad v Plzni o povolení zkušebního provozu pro tramvajovou trať a ten na podkladě žádosti svolal místní šetření na dnešní den. Při tomto šetření však byly zjištěny nedodělky,“ vysvětlil technický náměstek primátora města Plzně Pavel Šindelář. Z tohoto důvodu se harmonogram prací vrací k původním termínům a po projednání s PMDP bude trať zprovozněna k 25. listopadu 2016.
Třetí etapu rekonstrukce tramvajové trati Karlovarská realizuje město Plzeň od 1. září. Důvodem je nevyhovující technický stav trati, a to v úseku od zastávky Severka přes křižovatky Studentská, Kralovická, Manětínská až po točnu na konečné tramvaje linky číslo 4. Projekt za 65 milionů korun bez DPH zvýší bezpečnost provozu a sníží dopad negativních vlivů dopravy na okolí. V souvislosti s rekonstrukcí je omezen provoz páteřní tramvajové linky číslo 4, náhradní autobusovou dopravu mimořádně posílila také speciální tramvajová linka číslo 3.
Rekonstrukce zahrnuje kompletní výměnu kolejových pásů, rekonstrukci trolejového vedení a úpravu tramvajových zastávek a dále opravu části silnice III/1808. Součástí projektu je zrušení stávajícího podchodu v prostoru tramvajové zastávky Plzeňka, opravy parkovacích zálivů, chodníků a stezek a úpravy světelných signalizačních zařízení. Stavba by měla být definitivně dokončena do 31. května 2017. Tramvajová trať v Karlovarské ulici patří mezi nejvyužívanější. Druhá etapa zahrnující 1100 metrů dlouhý úsek od ulice Na Chmelnicích po křižovatku se Sokolovskou ulicí byla v roce 2011 největší investiční akcí města a vyšla na 136 milionů korun s DPH. Předtím provedená oprava první části trati v délce téměř jeden kilometr si vyžádala finanční krytí ve výši 176 milionů korun.