Od 1.září už motoristé na trase Plzeň Klatovy nebudou muset jezdit po objížďce přes Dobřany. Bude totiž otevřen nový přivaděč z křižovatky Vysoká, který je součástí dálničního obchvatu Plzně. Na úsecích Útušice – Sulkov a Ejpovice – Černice už práce finišují tak, aby se po nich 15.prosince mohlo začít jezdit.
V posledních týdnech se motoristé dočkali zprovoznění staveb, které jsou součástí dálničního obchvatu Plzně v úseku Ejpovice - Černice. Jde o most přes dálnici na trase z Plzně na Nepomuk, propojení z Plzně na Starý Plzenec a komunikaci u obalovny v Letkově.
Na dvoupruhu, který má být zprovozněn v polovině prosince už se dokončují povrchy silnice, montují svodidla a dělají další dokončovací práce. Ještě předtím se úlevy dočkají řidiči 1.září a to na trase Plzeň Klatovy. Tam bude zprovozněn přivaděč podél bývalé komunikace a bude tak zrušena objížďka přes Dobřany.
Na úseku od Sulkova do Útušic je dálnice v celé šířce v podstatě hotová. V září proběhne osazení dopravního značení, dodělávají se krajnice, odpočívka Šlovice a vysazuje se zeleň. Oba úseky mají být v půlce prosince propojeny přes bývalou vojenskou silnici a odvedou tak nákladní dopravu z Plzně. Ředitelství silnic a dálnic se dohodlo s obcemi Útušice a Štěnovice a Sdružením na ochranu vrchu Val na některých úpravách tunelu na střední části obchvatu. Podle Marie Nádvorníkové z Ředitelství silnic a dálnic Praha jde například o úpravy portálů tunelů a jejich vyůstění, nebo zvýšení protihlukových bariér u Útušic.
V oblasti portálu tunelu u Útušic na práce budou dohlížet archeologové s ohledem na případné nálezy. Na samotný tunel má být podána žádost o stavební povolení do 15.září. Konečný termín dokončení celého dálničního obchvatu Plzně v hodnotě 9 miliard korun se nemění a zůstává na začátek roku 2006.