Přednášky a diskuze na konferenci se týkaly především dopravní obslužnosti obou regionů. „Prioritou stále zůstává modernizace koridoru mezi Mnichovem a Prahou, protože zatím ne na bavorské, ale na spolkové úrovni nenacházíme podporu tohoto projektu a obáváme se, že pokud tento koridor nebude oběma státy zmodernizován, nebude konkurence schopný pro 21. století a mohlo by to znamenat výrazný handicap jak pro Bavorsko, tak pro Plzeňský kraj,“ řekl hejtman Plzeňského kraje Milan Chovanec. Silniční sítě jsou velmi důležité pro rozvoj příhraniční oblasti, ať už je to modernizace komunikace I/26 nebo I/27. „Tyto komunikace jsou pro nás páteřní a prioritní a v tomto ohledu již vedeme diskuzi s ministerstvem dopravy. Pokud nechceme, aby se nám pohraničí vylidňovalo, je potřeba tam alokovat především investory a ti tam půjdou pouze v případě, pokud tam povede kvalitní dopravní síť,“ pokračoval hejtman.
Železniční koridor Praha - Plzeň - Domažlice - Řezno - Mnichov je podle Evropské komise, české i bavorské vlády, hospodářských komor a Plzeňského kraje jednou z priorit rozvoje mezinárodní železniční sítě.
„Železnice je klíčová pro hospodářský rozvoj, proto zástupci všech politických úrovní z Horní Falce stojí za záměrem zlepšit propojení mezi Mnichovem a Prahou. Je to řešení, které je podporováno z pohledu celého Bavorska. Ministr hospodářství, který je současně také ministrem pro dopravu, podepsal společně s českým ministrem dopravy memorandum, které se snaží zdůraznit význam právě tohoto železničního úseku, “dodává vládní prezidentka Horní Falce Brigitta Brunner.
V závěru konference bylo podepsáno usnesení, jehož součástí je výstup práce odborných komisí, které se akce účastnily. Nyní se obě strany zaměří na zpracování konkrétních řešení a vytvoří se harmonogram jednotlivých projektů.