Webové stránky města Plzně mají nový vzhled i obsah. Změna grafiky a redakčního systému umožní uživateli snazší orientaci a intuitivní vyhledávání informací v příjemnějším prostředí.
„Webové stránky jsou důležitým zdrojem k informacím a službám, které poskytuje plzeňská městská správa. Usnadňují přístup nejen občanům, návštěvníkům, podnikatelům, investorům a firmám, ale také handicapovaným uživatelům. Nové provedení s moderní a přehlednou grafikou bylo i vzhledem k rychlému zavádění nových trendů v oblasti informačních technologií více než potřebné,“ sdělila radní města Helena Matoušová.
Už v červnu spustila Správa informačních technologií města Plzně nové stránky městských obvodů a městské policie. V září se poprvé na webu objeví online přenos ze zasedání zastupitelstva (www.plzenvkostce.cz). „Materiály projednávané zastupitelstvem jsou sice již druhým rokem k dispozici na internetu, ale přenosem z jednání budou mít občané možnost přímo sledovat názory a hlasování jednotlivých členů zastupitelstva,“ uvedla radní Matoušová.
Do nového redakčního systému investovalo město 2 miliony korun, grafika stránek stála čtyři sta tisíc.
Informační server města Plzně tvoří tři základní portály. „O městě“ obsahuje data od historie přes politickou reprezentaci až k vizím města. Jeho atraktivitu zvyšují multimediální prvky, jako jsou virtuální prohlídky, fotogalerie nebo týdenní video zpravodajství nazvané Plzeň v kostce (www.plzenvkostce.cz). „Život v Plzni“ poskytuje především praktické informace z oblasti služeb, možnost objednat se „online“ na úřad (www.uradbezcekani.cz), obsahuje také data o veřejných zakázkách, grantech či dotacích, elektronickou úřední desku a základní veřejné dokumenty. Portál „Užij si Plzeň“ je naplněn informacemi z oblasti kultury, sportu, volnočasových aktivit, nabízí údaje o památkách, prohlídkových objektech, tipy na výlety a relaxaci, možnosti ubytování.
Grafika webových stránek také obsahuje nový vizuální symbol města, který se stal kandidátským logem projektu „Plzeň – Evropské hlavní město kultury 2015“. Od července letošního roku sjednocuje marketingovou komunikaci plzeňské městské správy místo loga s piktogramem piva, které bylo komunikačním nástrojem v oblasti marketingu od roku 2004.
V další etapě modernizace bude informační server města Plzně doplněn o anglickou a německou jazykovou mutaci včetně odkazů například na virtuální prohlídky některých plzeňských interiérů či exteriérů.