Z Plzně do Rokycan pojede vlak osm minut

Na 8,8 miliardy korun má přijít modernizace železniční trati Rokycany-Plzeň o délce 14 kilometrů, jejíž projekt investor a projektant představili v Plzni. Stavba, která se nachází na budovaném železničním koridoru, má začít v roce 2009 a skončit do čtyř let. Doba jízdy z Rokycan do Plzně se zkrátí ze 17 minut na polovinu.

Cílená propagace v Plzni

Na 8,8 miliardy korun má přijít modernizace železniční trati Rokycany-Plzeň o délce 14 kilometrů, jejíž projekt investor a projektant představili v Plzni. Stavba, která se nachází na budovaném železničním koridoru, má začít v roce 2009 a skončit do čtyř let. Doba jízdy z Rokycan do Plzně se zkrátí ze 17 minut na polovinu. Novinářům to řekl Aleš Baštář ze Správy železniční dopravní cesty (SŽDC).
"Třetí koridor Praha-Cheb (stavba za 55 miliard Kč, má skončit v roce 20016) má nejvyšší prioritu, o evropské peníze požádáme v roce 2008," uvedl Michal Lehocký ze SŽDS. Rychlost budování bude záviset na přísunu státních peněz. Peněz z EU bude podle investora dostatek, v letech 2007 až 2013 zhruba deset miliard korun na železnice ročně.
V rámci stavby Plzeň-Rokycany bude vybudován zatím nejdelší železniční tunel dlouhý více než čtyři kilometry. Po realizaci úseku Praha-Beroun, ale už nejdelší nebude," řekl náměstek SŽDC Miroslav Konečný. Podle něj přijde pouze tunel na čtyři až pět miliard korun. Povede od konce plzeňské zástavby v Doubravce a skončí jeden kilometr před Ejpovicemi.
Na vypracování projektu získal investor dotaci téměř 90 milionů korun z evropského programu TENT-T pro rozvoj transevropských sítí. Představuje to 47 procent celkových nákladů. "S definitivní podobou projektu budeme hotovi v únoru. V listopadu 2007 bychom měli požádat o stavební povolení," uvedl Ivan Pomykáček z projekční firmy SUDOP. Stavba má platné územní rozhodnutí.
Celková délka úseku Rokycany-Plzeň se po dokončení sníží z více než současných 20 na necelých 14 kilometrů, řekl Jaroslav Pešek ze SŽDC, Stavební správy Plzeň. Po nové trati budou jezdit vlaky rychlostí až 120 km/hod, vozy s naklápěcími skříněmi až 160 km/hod. Investor vybuduje více než osm kilometrů přeložek tratí. V rámci stavby obnoví nebo postaví 17 mostů a téměř sedm kilometrů protihlukových stěn.
Stavba je částečně vedena po stávajícím tělese dráhy, v úsecích mezi dálničním mostem a zastávkou Klabava a mezi Ejpovicemi a Plzní-Doubravkou přeložkami v nové stopě. V nezměněné podobně zůstanou zastávky Klabava a Plzeň-Doubravka. V Ejpovicích vznikne nová dopravna, odkud povedou vlaky po nové trati do Plzně a po staré do Chrástu a dál na Radnice.
Po definitivním ukončení koridoru v roce 2016 se zkrátí doba cesty z Prahy do Chebu ze současných 3,5 hodiny na 1,5 hodiny. "Pětatřicet minut z Prahy do Plzně je reálných," řekl Konečný. Na trati už se od letošního dubna buduje úsek Plzeň-Stříbro, který přijde na čtyři miliardy. "Letos tam půjde 1,4 miliardy korun a už máme prostavěno 800 milionů korun," dodal Pešek. S jeho ukončením počítá SŽDC v první polovině roku 2009.
Podle Lehockého je projekt modernizace trati Rokycany-Plzeň jedním ze tří projektů tratí, které získaly dotace z doplňkového fondu TENT-T.



Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
st 25.10.2006 11:20



0 +
 
Nový Superb

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka