Řidiči mířící z Rokycan do Hrádku nebudou muset od konce října jezdit objížďkou přes Dobřív a Mirošov. Opravená pětikilometrová silnice, kudy denně směřují stovky kamionů do hrádeckých železáren a Borgersu, ale dopravu nezrychlí, ani nezvýší bezpečnost řidičů a chodců. Pomůže
až průtah z Rokycan do Hrádku, který čtyři roky čeká na peníze.
Uvedl to starosta třítisícového Hrádku Jaroslav Perlík. "Problémem je, že parcely domků a zahrad jsou těsně u silnice, když jedou kamiony proti sobě, tak není kam uskočit," dodal. Oprava silnice sice sníží prašnost a hlučnost, neodstraní ale nebezpečná místa. Po úzké cestě denně projíždí zhruba 4000 vozů.
Spojnice Rokycan a Hrádku má po dvou letech za sebou opravu nejhůře poničené části z konce Rokycan a nyní také z Hrádku do Kamenného Újezdu. Do tohoto 2,5kilometrového úseku dal letos krajský úřad 26 milionů korun a obce další milion na chodníky. Na příští rok zbude necelých 1,5 kilometru z Újezdu do Rokycan.
Doprava v průmyslové části Rokycanska netrpělivě čeká na stavbu nové komunikace, která propojí průmyslové zóny v Hrádku a Rokycanech a vyhne se Kamennému Újezdu. Místní oblasti by měla
silnice za půl miliardy korun přinést asi 2500 pracovních míst.
Kvůli zpožďování příprav akce definitivně vypadla z rozpočtu fondu dopravní infrastruktury. "Jsme těsně před vydáním
stavebního povolení, majetkoprávní vtahy jsou téměř dořešeny," uvedl Perlík.
"Peníze chceme získat z regionálního operačního programu EU na léta 2007 až 2013," dodal krajský radní pro dopravu Miroslav Jaroš. Kraj už akci intenzivně připravuje, aby mohla začít už v
příštím roce. První ze tří etap - z rokycanské Štáhlavské ulice okolo kasáren až ke Kovohutím - by měla stát 120 milionů až 150 milionů korun. "Žádost o evropské dotace podáme zřejmě během příštího roku," dodal vedoucí odboru dopravy Jaroslav Vejprava.
Spolu s opravenou silnicí bude v říjnu otevřen nový vodovod z úpravny Janov, který bude záložním zdrojem pro Rokycany. Stavbu za 11 milionů Kč hradí Vodohospodářské sdružení Rokycanska.