Za poskytování ICT služeb získal kraj cenu ministerstva

Již v roce 2011 začal Plzeňský kraj nově centralizovat služby v oblasti IT zřizovaným organizacím. V roce 2012 začal systém fungovat naplno. Na Národní konferenci kvality konané minulý týden v Brně získal Plzeňský kraj za tyto služby Cenu za inovaci ve veřejné správě 2012. „V praxi jde o to, ...

Jarní servisní akce AUTO CB

Již v roce 2011 začal Plzeňský kraj nově centralizovat služby v oblasti IT zřizovaným organizacím. V roce 2012 začal systém fungovat naplno. Na Národní konferenci kvality konané minulý týden v Brně získal Plzeňský kraj za tyto služby Cenu za inovaci ve veřejné správě 2012.
„V praxi jde o to, že pro Správu a údržbu silnic PK, Zdravotnický holding, a Centrální nákup zajišťuje Plzeňský kraj kompletní služby v oblasti IT. Máme tak na starosti například údržbu počítačů, telefonů, kopírek, provozování aplikací a další služby v oblasti informačních technologií,“ vysvětluje náměstek hejtmana pro regionální rozvoj, fondy EU a informatiku Ivo Grüner. Za toto inovativní řešení převzali v úterý 19. února 2013 v Brně zástupci Plzeňského kraje Cenu za inovaci ve veřejné správě 2012. Slavnostní vyhlašování vítězů Cen ministerstva vnitra za kvalitu a inovaci se uskutečnilo v rámci 9. ročníku Národní konference kvality ve veřejné správě (19. – 21. 2. 2013). Vedle Plzeňského kraje v soutěži uspělo i město Plzeň s projektem Integrace cizinců na úrovni samosprávy nebo města Studénka a Strakonice.

Sjednocení služeb přineslo především významné snížení nákladů vydávaných na tyto služby. „Pokud by zmiňované organizace zajišťovaly ICT infrastrukturu a služby vlastními silami, bylo by nutné najmout 7 – 8 zaměstnanců nebo objednat externí služby v odpovídajícím rozsahu. To díky centralizaci nebylo potřeba. Kromě toho jsme uspořili náklady na serverovou infrastrukturu v hodnotě nejméně čtvrt milionu korun a několik desítek tisíc každý měsíc,“ uvádí Ivo Grüner přínos zvoleného řešení.

Vedle finančních úspor přinesla centralizace zvýšení kvality poskytovaných služeb. Jednotlivé organizace mají nyní daleko vyspělejší ICT prostředí, došlo například k virtualizaci desktopů, takže uživatelé najdou svoji pracovní plochu kdekoliv, zaměstnanci mají také přístup k databázi právních předpisů nebo k evidenci smluv a faktur. Byl také například sjednocen informační systém okresních organizací SÚS PK, tak aby měly jeden systém účetnictví, skladového hospodářství, sledování výkonů apod.

Významným faktorem, který podpořil rozhodnutí o centralizaci poskytování ICT služeb, bylo budování komunikační infrastruktury CamelNET – datové optické sítě ve vlastnictví Plzeňského kraje, která slouží k vysokokapacitnímu propojení krajem zřizovaných organizací, měst a obcí na území kraje a v neposlední řadě i jednotlivých služeben složek integrovaného záchranného systému.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
čt 28.02.2013 12:17



0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka