Začala stavba koridoru Praha-Plzeň-Cheb

Odborným seminářem u příležitosti zahájení stavby Optimalizace úseku Plzeň – Stříbro včera začala za přítomnosti ministra dopravy Ing. Milana Šimonovského dlouho očekávaná modernizace III. tranzitního železničního koridoru Praha – Plzeň – Cheb – státní hranice.

Cílená propagace v Plzni

Odborným seminářem u příležitosti zahájení stavby Optimalizace úseku Plzeň – Stříbro včera začala za přítomnosti ministra dopravy Ing. Milana Šimonovského dlouho očekávaná modernizace III. tranzitního železničního koridoru Praha – Plzeň – Cheb – státní hranice. Investorem stavby je Správa železniční dopravní cesty, státní organizace, (SŽDC), zhotovitelem pak sdružení firem Západní expres, které vede společnost OHL ŽS, a.s. Dalšími členy sdružení jsou firmy Skanska ŽS a.s., Subterra, a.s. a Leonhard Weiss GmbH. & Co. KG. Stavba bude dokončena počátkem roku 2009, modernizace celého III. koridoru pak v roce 2016.

„Tato stavba je pro nás důležitá i z toho důvodu, že se jedná o první stavbu modernizace III. tranzitního železničního koridoru (TŽK) na větvi Praha – Plzeň – Cheb – státní hranice, který byl zařazen Evropskou komisí mezi 30 prioritních projektů evropského významu, a proto na něj výrazně přispívá. Celkové náklady na stavbu jsou stanoveny na 4,2 mld. Kč. Velké pochopení při přípravě naší investice jsme našli také u města Plzně, které se na stavbě podílí částkou 140,2 milionů korun,“ prohlásil dnes Ing. Jan Komárek, generální ředitel SŽDC.

Ministr dopravy Ing. Milan Šimonovský vyzdvihl zejména skutečnost, že ČR získá pro tuto stavbu příspěvek 2,4 mld. Kč z evropského fondu soudržnosti. Touto částkou budou dočerpány všechny zbývající finanční prostředky z EU určené pro českou železnici v rámci tohoto rozpočtového období.

Podle hejtmana Plzeňského kraje MUDr. Petra Zimmermanna je důležité dostavět III. koridor co nejrychleji a připojit ho především na modernizovanou trať v sousedním Německu. „Považuji dobré a rychlé železniční spojení s dalšími státy za dopravní prioritu našeho kraje. Musí ovšem dojít ke kvalitnímu napojení, abychom se nedostali do situace jako u dálnice, která na německé straně v podstatě končí a teprve nyní se složitě dostavuje její propojení na hlavní trasy v SRN,“ prohlásil hejtman Zimmermann.

„Naše sdružení bude modernizovat stávající železniční stavby a zařízení tak, aby odpovídala současným požadovaným technickým parametrům pro zvýšení rychlosti na trati a současně i zlepšení bezpečnosti železničního provozu“, řekl Ing. Michal Štefl, předseda představenstva a generální ředitel OHL ŽS, a.s. Dodal, že kromě zvýšení rychlosti a zkrácení jízdní doby je důležitým přínosem stavby také snížení negativních vlivů železniční dopravy na obyvatelstvo. „To vše je v rámci koridorových staveb nesmírně důležité a já osobně vítám, že i západ republiky se dočkal modernizace železničních tratí,“ uvedl Ing. Štefl.

Začátek stavby je v kilometru 351,425 na úrovni vjezdového návěstidla stanice Plzeň - Jižní předměstí ze směru od Chebu, konec stavby je v kilometru 381,485 v úrovni vjezdového návěstidla stanice Stříbro ze směru od Plzně. Stěžejní částí je výstavba druhé koleje mezi stanicemi Kozolupy a Pňovany, dále rekonstrukce železničního svršku a spodku, nástupišť, pozemních objektů, trakčního vedení a sdělovacího a zabezpečovacího zařízení v celém úseku. Významnou součástí optimalizace jsou i stavební objekty eliminující nepříznivé účinky hluku z provozu železniční dopravy na obyvatelstvo (především protihlukové stěny). Mezi nově budované objekty patří spínací stanice Plzeň - Jižní předměstí, měnírna ve Vranově u Stříbra, technologický objekt ve stanicích Vranov u Stříbra a Stříbro a další drobné objekty pro umístění potřebných technologií. V zastávkách a v železničních stanicích jsou mimo jiné navrženy nové přístřešky pro cestující. Všechny dopravny budou vybaveny novým informačním systémem pro cestující včetně zařízení pro orientaci nevidomých a slabozrakých. Samozřejmostí jsou bezbariérové úpravy všech nástupišť.

V rámci optimalizace traťových úseků je nutno opravit téměř všechny mostní a inženýrské objekty. Stávající klenbové mostní objekty budou otryskány, přespárovány, zainjektovány a opatřeny novou hydroizolací. V úseku nově dvoukolejné trati či lokálních přeložek trati budou stávající objekty upraveny podle nové polohy kolejí, případně budou vybudovány objekty nové. Zcela nový železniční most je pak navržen v kilometru 371 jako náhrada za stávající úrovňový přejezd. Přeložka komunikace bude vedena pod tratí. Tím bude odstraněno místo s výrazným propadem rychlosti na železniční trati.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
čt 25.05.2006 13:25



0 +
 
The Loop Jazz Club

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka