Začínají další práce na koridoru Plzeň-Stříbro-Cheb

Další etapa modernizace železniční trati Plzeň-Stříbro-Cheb a s ní související výluky začínají dnes. Vrcholem letošních staveb na III. železničního koridoru bude dubnová rekonstrukce nádraží Kozolupy a Pňovany. Dočasné výluky budou na úseku Kozolupy-Pňovany kvůli instalaci stožárů pro trakční vedení.

Jarní servisní akce AUTO CB

Další etapa modernizace železniční trati Plzeň-Stříbro-Cheb a s ní související výluky začínají dnes. Vrcholem letošních staveb na III. železničního koridoru bude dubnová rekonstrukce nádraží Kozolupy a Pňovany. Dočasné výluky budou na úseku Kozolupy-Pňovany kvůli instalaci stožárů pro trakční vedení. Napsalo to Právo v regionální příloze.
"Jsou naplánovány na 27. a 28. února a na první a třetí březnový den od 07:10 do 15:20, náhradní dopravu zajistí autobusy," řekl František Medek ze Správy železniční dopravní cesty.
V dubnu bude investor na zastávkách v Pňovanech a Kozolupech modernizovat koleje, nástupiště, prodlouží podchody. Během prací dojde k omezení provozu, zastávky budou vždy alespoň částečně průjezdné.
Celý úsek z Kozolup do Pňovan by měl být dvoukolejný na začátku příštího roku. Letos dělníci dokončí ještě protihlukové stěny podél hotových úseků koridoru, v květnu by měla být otevřena nová zastávka Plzeň-Skvrňany.
Během roku 2008 pak projde úpravou i poslední desetikilometrová část z Pňovan do Stříbra, která ale už zůstane jednokolejná. Optimalizace trati Plzeň-Stříbro bude stát téměř pět miliard korun z pokladen Evropské unie, Státního fondu dopravní infrastruktury, Českých drah i města Plzně.
Navazovat by měla modernizace koridoru v úseku Rokycany-Plzeň, která by měla být hotova do roku 2012, projektově se připravuje úsek Planá-Cheb.
Plzeňský kraj už teď chystá plány na úpravu regionálních tratí, které s koridorem souvisejí. "Chceme, aby po dokončení koridoru nepokulhávaly a byly připraveny pro zavedení taktové dopravy v jedno- až dvouhodinovém intervalu a spoje mohly navazovat na páteřní trasu," řekl krajský radní pro dopravu Miroslav Jaroš. Modernizace by se dotkla tratí Pňovany-Bezdružice, Rokycany-Nezvěstice a také Ejpovice-Chrást-Radnice. Ta by v budoucnu měla vést o 1,5 kilometru kratší trasou přes Břasy.





The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
út 27.02.2007 07:13



0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka