ZČU revitalizuje náletový lesopark v kampusu

Oblast je vymezena ulicemi sady Pětatřicátníků, Americká, Anglické nábřeží a sady 5. května. Město plánuje rozšiřování těchto zón i do dalších městských částí. Cílem je zklidnit dopravu, snížit hlukovou zátěž, emise a další.

Jarní servisní akce AUTO CB

„Argumentů, proč ve městě snižovat rychlost, je celá řada. Takzvané Zóny 30 vedou k větší bezpečnosti silničního provozu, regulují hluk. Jsou také přívětivější k chodcům a k životnímu prostředí. Jedná se o trend, který v posledních letech uplatňuje řada evropských měst, a který mi dává smysl,“ vysvětlil výhody zavádění třicítkových zón náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí Aleš Tolar. 

V Plzni je momentálně dvacet takto vyznačených oblastí. „Další připravujeme také na Slovanech v okolí Jiráskova náměstí nebo Chválenické ulice, v Doubravce v okolí železniční zastávky či na Borech,“ doplnil Aleš Tolar. Z těchto nových oblastí by nejdříve mohla být vyznačena zóna ve Chválenické ulici, a to začátkem příštího roku.

Oproti pěší či obytné zóně je v Zóně 30 zachováno členění komunikace na vozovku a chodník. Šířky jízdních pruhů mohou být skromnější, dodržení rychlosti může být usměrňováno zpomalovacími polštáři, řadou zaparkovaných aut či umístěním zeleně. V celé zóně má být zavedena přednost zprava. Specifická je zóna v centru Plzně. „V historickém jádru nejsou uplatněny běžné zpomalovací prvky jako například zvýšené křižovatkové plochy. Komunikace s provozem tramvají zůstávají nadále vyznačené jako hlavní,“ doplnil Ondřej Vohradský, vedoucí Úseku dopravního inženýrství Správy veřejného statku města Plzně. 

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka