Železniční koridor Plzeň-Mnichov chce kraj i Bavorsko

Železniční koridor Plzeň-Mnichov, po němž už několik let volá Bavorsko i Plzeňský kraj, je opět o něco reálnější. Ministerstvo dopravy jmenovalo pracovní skupinu, která už jednala na radnici v bavorském Řeznu, kde se německá města zavázala vyvinout politický tlak na zemskou i spolkovou vládu.


Železniční koridor Plzeň-Mnichov, po němž už několik let volá Bavorsko i Plzeňský kraj, je opět o něco reálnější. Ministerstvo dopravy jmenovalo pracovní skupinu, která už jednala na radnici v bavorském Řeznu, kde se německá města zavázala vyvinout politický tlak na zemskou i spolkovou vládu. Řekl to krajský radní pro dopravu Miroslav Jaroš, který je spolu se zástupci Českých drah, Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), členem komise.
Obě země chtějí zkrátit a zjednodušit cestování z Prahy do Mnichova. "Nyní trvá 6,5 hodiny se čtyřmi přestupy. Cesta po novém koridoru bez přestupů a trvala by tři až 3,5 hodiny," řekl radní.
Německá strana podle něj na jednání v Řezně uznala, že ačkoliv nejvíce chtějí koridor Němci, Česko je o něco napřed. "SŽDC už zadala firmě SUDOP zpracování studie dvojkolejné trati z Plzně do Domažlic," uvedl Jaroš. Češi chtějí mít do roku 2015 až 2016, kdy má být dokončen budovaný III. koridor Praha-Plzeň-Cheb, projekt nové tratě včetně stavebního povolení. Německá strana zatím na studii žádného úseku nepracuje.
Sedmdesátikilometrová železniční linie Plzeň-Domažlice by přišla zhruba na 13 miliard korun, první úsek z Plzně do Stodu šest miliard korun. Nová trať by většinou vedla jinými úseky než současná železnice Plzeň-Domažlice, která je v celém úseku pouze jednokolejná. Místy by ji ale kopírovala. "Procházela by všemi důležitými městy a obcemi. Doba cesty rychlíkem z Plzně do Domažlic by se zkrátila ze současných 50 minut na půl hodiny.
"Řezno chce koridor moc, podobně Schwandorf i Furth im Wald, který už nyní řeší, kudy by měla trať z Domažlic vést," uvedl Jaroš.
Plánované linii Plzeň-Domažlice-Mnichov se pracovně říká III. odbočný koridor nebo železnice Vltava-Dunaj. Rychlíky by jezdily z Prahy do Plzně po budovaném III. koridoru, který má být zprovozněn v roce 2015. Z Plzně by pak pokračovaly buď po severozápadní, nebo jihozápadní větvi. Po dokončení III. koridoru se zkrátí doba cesty z Prahy do Chebu z 3,5 na 1,5 hodiny. Z Prahy do Plzně potrvá cesta 35 minut.



Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
čt 28.06.2007 07:21



0 +
 
Film Festival Finále Plzeň | 20. - 25. 09. 2024

Hlavní zprávy

 

Auto CB - Fabia | Škoda Plus