Železniční zastávka Plzeň – Koterov se přesune do lokality Plzeň – Slovany

Rada města Plzně souhlasila se vznikem nové železniční zastávky Plzeň – Slovany na železniční trati číslo 190 spojující Plzeň a České Budějovice.

Jarní servisní akce AUTO CB

Zastávka vznikne v prostoru křižovatky ulic Částkova – Lobezská v Plzni, současně bude zrušena železniční zastávka Plzeň – Koterov na téže trati. Změna polohy zastávky na trati 190 na území města Plzně se stane součástí rekonstrukce Uzlu Plzeň – 5. stavba, kterou připravuje státní Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). 

„Železniční zastávka v nové poloze umožní poskytnout dopravní obsluhu mnohem většímu počtu občanů Plzně, zejména městského obvodu Plzeň 2 – Slovany a městského obvodu Plzeň 4.  Rada města svým usnesením podpořila vznik nového přestupního uzlu mezi linkami Integrované dopravy Plzeňska (linky MHD č. 12, 29 a 30, osobních vlaků ČD, Plzeňské linky a linky ČSAD 450 554 Starý Plzenec-Lhůta-Plzeň). Postupovala tak v souladu s dokumentem nazvaným Přestupní uzly IDP na území města Plzně, který byl radou schválen již v únoru 2011,“ uvedl náměstek primátora pro oblast dopravy Petr Náhlík. 

Podle jeho slov přestupní uzel v lokalitě Slovany přinese lepší využití i pro občany dalších místních částí jako jsou Lobzy a Doubravka, a to prostřednictvím okružních linek. „Vzhledem k tomu, že z provozních důvodů na území města Plzně na trati 190 připouští správce infrastruktury (SŽDC) provozování jen jedné zastávky, došlo by ke zrušení zastávky Plzeň – Koterov. která bude po realizaci další části nové trasy státní silnice I/20 de facto odříznuta od okolní zástavby. Stávající využití okolního území a z něho plynoucí poptávka po železniční dopravě je již dnes evidentně nižší, než v případě přestupního uzlu v Částkově ulici. I v budoucnu, kdy může dojít k zástavbě území bývalých kasáren Slovany, bude jejich obsluhu zajišťovat tramvajová linka, autobusové linky 22 a 51, případně trolejbusové linky 10 a 13,“ uvedl Petr Náhlík.

Zastávka Plzeň – Koterov je první zastávkou ve směru od Hlavního nádraží, vzdálena je čtyři kilometry. Na základě průzkumů je na ní obrat cestujících asi 140 za den na 46 vlaků, tj. v průměru tři cestující na vlak. Zastávka nemá přímé napojení na radiální tramvajovou linku číslo 2 ani na autobusovou linku 22 nebo 51. Docházková vzdálenost k zastávce tramvajové linky je zhruba 1 kilometr a k zastávce autobusů MHD je vzdálenost cca 0,9 km, což není standardní vzdálenost pro přestup. 

Realizace stavebních úprav bude hrazena výhradně z prostředků SŽDC. Z hlediska nákladů státního rozpočtu bude výstavba železniční zastávky v lokalitě Slovany levnější než modernizace stávající zastávky Koterov na koridorové trati, neboť odpadne nutnost budování podchodu, pro pohyb cestujících budou využity chodníky silničního mostu, který spojuje Slovany a Doubravku.



Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
Jarní servisní akce

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka