Zisk nechá GIO STYLE PAP na investice

Loňský čistý zisk ve výši 11 milionů korun, stejný jako předloni, ponechá sušický GIO’ STYLE PAP, největší český výrobce plastových obalů, na další investice.

Cílená propagace v Plzni

Loňský čistý zisk ve výši 11 milionů korun, stejný jako předloni, ponechá sušický GIO’ STYLE PAP, největší český výrobce plastových obalů, na další investice. Rozhodla o tom dnešní řádná valná hromada podniku, který vlastní z 89,5 procenta italská skupina Dopla a 7,5 procenta drží italská státní agentura na podporu investic Finest. Řekl to generální ředitel Stanislav Karas.
Celkový nerozdělený zisk minulých let, určený na rozvoj, tak vystoupal na 41 milionů korun. Naposledy si akcionáři vyplatili odměny loni v prosinci ve výši 150 korun na akcii, kdy na dividendy šlo z nerozděleného zisku minulých let přes 33 milionů korun. Loňská únorová řádná valná hromada dividendu neschvalovala, před tím ji vyplácela za rok 2002.
Největší výrobce plastových kelímků, obalů a tácků ve střední a východní Evropě s 200 lidmi loni utržil 510 milionů korun, meziročně o 73 milionů více. Export tvořil dvě třetiny. Letos plánuje růst prodeje o 15 procent.
Od roku 1999, kdy firmu převzali Italové, zvýšil GIO’ STYLE PAP výrobu obalů na trojnásobek. Podnik, který se do poloviny roku znovu přejmenuje na PAP, jich loni vyrobil tři miliardy kusů, letos to má být o šestinu více. Za šest let firma investovala 350 milionů korun.
Do roku 2008, kdy chce utržit 800 milionů korun, utratí dalších čtvrt miliardy korun, hlavně na výrobu nápojových pohárků a automatových kelímků a talířů, tácků a misek. Italové převedou do Sušice tři výrobní linky. "První už vyrábí od začátku prosince, druhá od února a třetí se rozběhne v květnu," uvedl Karas. V únoru dále podnik zprovoznil nový extrudér (stroj na vytlačování fólie), stejný druhý stroj z Itálie uvádí do provozu nyní. Převážně do strojů letos firma vloží 60 milionů korun, zejména z úvěrů.
Podnik stále zvyšuje podíl pohárků a kelímků, jejichž výrobu zahájila začátkem roku 2003. "Z loňských 35 procent tržeb se letos dostaneme na 40," uvedl Karas. Podíl obalů pro potravinářství, původní hlavní náplně firmy, se stále snižuje. Loni tvořil 31 procent, letos 27. Firma také zvyšuje podíl talířů, tácků a misek, jejichž výrobu zahájil loni. Letos se má na tržbách podílet 18 procenty. Dále vyrábí potravinářské fólie, jejichž podíl osciluje kolem osmi procent, podobně jako papírový program.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
st 19.04.2006 16:08



0 +
 
Jarní servisní akce

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka