Změna pro Plzeň: Americká s provozem je nebezpečná

Šanci umožnit chodcům volnější pohyb v centru města budou mít v rukách plzeňští zastupitelé na nadcházejícím jednání 13. března. Změna pro Plzeň podporuje myšlenku Americké třídy pouze pro veřejnou dopravu. Lze však očekávat, že zastupitelé opět nedodrží své sliby o omezení automobilů v centru města...

Cílená propagace v Plzni

Šanci umožnit chodcům volnější pohyb v centru města budou mít v rukách plzeňští zastupitelé na nadcházejícím jednání 13. března. Změna pro Plzeň podporuje myšlenku Americké třídy pouze pro veřejnou dopravu. Lze však očekávat, že zastupitelé opět nedodrží své sliby o omezení automobilů v centru města. Radní města Plzně ani Rada městského obvodu Plzeň 3 totiž na svém jednání tuto tezi neposvětili. Zklidnění této centrální ulice by přitom zajistilo nejen příjemnější pohyb pěších v centru města a rychlejší MHD, ale také by redukovalo bezpečnostní rizika, která plný provoz na Americké přináší.

Neomezená průjezdnost Americké třídy činí problémy například řidičům MHD. „Vozovka je poměrně úzká a v případě, že řidič neukázněně zaparkuje své vozidlo, musí jej trolejbusy, autobusy a další vozidla větší šíře objíždět přes středovou čáru.“ říká Štěpán Esterle, dopravní expert Změny pro Plzeň. Toto každodenní nebezpečí provozu není dáno špatným projektem rekonstrukce ulice, ale jeho koncepcí. Rekonstrukce Americké třídy od Práce k Radbuze byla vyprojektována s tím, aby mohla fungovat jako pěší zóna a v případě dopravního kolapsu zvládla pojmout dočasný provoz aut. Namísto toho je ulice velmi rušná, chodci zde kličkují mezi auty, auta mezi zálivy zastávek a zásobovacích stání. „Bezpečnostní rizika s sebou také přináší velká koncentrace automobilů a chodců zároveň. I omezení dopravy na krátkém úseku jako například Wilsonův most by pomohlo zlepšit situaci.” míní Štěpán Esterle. Parkující automobily působí problémy i zásobování. Řidiči dodávek často nenajdou volné stání a tak musí improvizovat například parkováním na chodníku nebo v jízdním pruhu. Tento fakt je jasně viditelný i při virtuální prohlídce ulice na internetu.

„Cílem Změny pro Plzeň je rozšířit pěší zóny v centru města. Máme vytipovány ulice, které by mohly být živější díky omezení provozu automobilů. Uvažujeme například o vzniku pěší zóny od náměstí až ke Krajskému úřadu uzavřením Jungmannovy a Škroupovy ulice.“ říká Renata Zoubková, členka Změny pro Plzeň. V případě Americké třídy je důležité omezení vjezdu automobilů alespoň na určité úseky (např. od Práce k Prokopově ulici a Wilsonův most), tak aby ulice nefungovala jako tranzitní tepna a řidiči projížděli městem po trasách k tomu určených. „Fakt, že se město Plzeň obejde bez Americké třídy, se ukázal v průběhu její rekonstrukce, kdy žádný dopravní kolaps nenastal.” uzavírá Renata Zoubková.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
po 10.03.2014 10:01



0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka