Značku Šumava má dalších osm výrobků

Dalších osm domácích šumavských výrobků získalo marketingovou značku Šumava - originální produkt. Mezi nimi je například železnorudské pivo, tiskoviny k projektu Pohádková Šumava, výrobky ze sklářské hutě ve Švihově, pánská a dámská obuv z Kolince, kovářské výrobky ze Sušice a další.

Cílená propagace v Plzni

Dalších osm domácích šumavských výrobků získalo marketingovou značku Šumava - originální produkt. Mezi nimi je například železnorudské pivo, tiskoviny k projektu Pohádková Šumava, výrobky ze sklářské hutě ve Švihově, pánská a dámská obuv z Kolince, kovářské výrobky ze Sušice a další. Certifikátů, jež zviditelní tradiční výrobce regionu a podpoří cestovní ruch, má nyní Šumava 25. Po Beskydech je druhou oblastí s největším počtem certifikovaných domácích výrobků. Řekla to Tereza Vacková z Regionálního enviromentálního centra, které projekt zaštiťuje.
Podle výrobců, kteří už značku získali, je důležitá hlavně společná propagace. Mnoho z nich po zapojení do projektu kontaktovali noví odběratelé. "Bylo to na základě letáků a novin distribuovaných třeba do informačních center. Lákavá je pro nové odběratele hlavně originalita a to, že se výrobek odlišuje od ostatních svým původem," uvedl Daniel Rataj z Velešína, který ročně vyrobí zhruba 20.000 svíček ze včelího vosku a jejich prodej zajišťuje také prostřednictvím internetu. Stejně jako ostatní zaplatil za účast v projektu 1500 korun na dva roky. Slíbenu má hlavně propagaci na společném webu. Jeho výrobky se také objeví na letácích a ve speciálních novinách, které jsou v rámci projektu vydávány.
Základním kritériem pro udělení značky je kvalita, originalita i původ na území turistického regionu Šumava. Ten je vymezen oblastí od Horšovského Týna až po Český Krumlov. "Jde hlavně o řemeslné výrobky, potravinářské, zemědělské a z přírodních materiálů," uvedla Vacková. Aby značku získali, musejí zájemci podepsat také čestné prohlášení, že výrobek neškodí přírodě.
Na Šumavě zatím značku využívá třeba voda Petráškův pramen z Prachaticka, Krchlebské koláče z Domažlicka, miniaturní knížečky z Vimperka, šumavská holubička neboli tradiční výrobek z jednoho nebo dvou kusů měkkého dřeva, proplétaný nití a další. Označení získaly i biopotraviny, jako například ovčí a kozí sýry, klobásy, černá tlačenka a masné výrobky.
Všechny výrobky jsou označeny shodným logem ve formě visaček nebo nálepek. O udělení certifikátu rozhoduje komise, která zasedá čtyřikrát do roka. Z 50 procent ji tvoří sami výrobci. Projekt je financován z evropských peněz.



The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
so 13.10.2007 14:26



0 +
 
Jarní servisní akce

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka