Zóna placeného parkování v Plzni bude rozšířena

Dosavadní zóna placeného parkování v historickém centru města a jeho širším okolí je v současné době plně funkční a zajišťuje dostatek parkovacích míst na daném území. V souladu s Generelem dopravy v klidu bylo navrženo zónu placené parkování rozšířit i na další části centra. Jedná se o důležitou ...

Jarní servisní akce AUTO CB

Dosavadní zóna placeného parkování v historickém centru města a jeho širším okolí je v současné době plně funkční a zajišťuje dostatek parkovacích míst na daném území. V souladu s Generelem dopravy v klidu bylo navrženo zónu placené parkování rozšířit i na další části centra. Jedná se o důležitou součást organizace dopravy v klidu, která podmiňuje fungování záchytných parkovišť a výrazně ovlivňuje zatížení centra města automobilovou dopravou. Rozsah území není omezen pouze na vnitřní centrum, ale sleduje také potřeby regulace parkování v navazujících územích Bory, Slovany, Hamburk, Roudná atd. Navržené rozšíření zóny placeného parkování je nutné promítnout do Parkovacího řádu.
Podkladem pro vymezení zóny byla studie „Rozšíření zóny placeného parkování“ zpracovaná Útvarem koncepce a rozvoje města Plzně. Při rozvoji zóny placeného parkování je nutné respektovat i urbanistické kvality území. Nutné je zohlednit významné městské prostory a významná pěší propojení.
Přirozené urbanistické členění umožňuje zónu placeného parkování rozdělit na jednotlivé podoblasti, které je možné řešit samostatně, což vytváří vhodné podmínky pro etapový postup realizace. Při detailním řešení je pak třeba zohlednit urbanistickou kvalitu konkrétního veřejného prostoru a vytvářet vhodné podmínky zejména pro pohyb chodců. V ulicích s převahou bydlení se předpokládá vyhrazení části parkovacích stání jen pro potřeby rezidentů. Navazujícím krokem by mělo být zpracování podrobných projektů na jednotlivé ulice v první etapě a projednání případných změn parkovacího řádu. V návaznosti na regulaci parkování v centru města bude nutné postupně vybudovat systém záchytných parkovišť.
Rada města hranice zóny placeného parkování a věcný záměr pro aktualizaci Parkovacího řádu schválila.

Celé území zóny je dále rozděleno na jednotlivé podoblasti, které je možné řešit samostatně.

Podoblasti tvoří území:
1. okolí Centrálního autobusového nádraží, území Tylova – Husova - Na Jíkalce
2. Centrální oblast, území Klatovská – Husova – Kotkova – Přemyslova
3. Centrální oblast, území Klatovská – Hálkova – Korandova – Husova
4. Bory, území U Trati – Borská – Chelčického – Mánesova - Z. Wintra - Stehlíkova - Nemocniční
5. Doudlevecká, území U Trati – Radbuza – LIDL – areál RWE – železniční trať
6. Slovany, území Železniční – Lobezská – Plzenecká – Modřínová – Zahradní – Papírnická - Radbuza
7. Hamburk
8. Přední Roudná
Parkoviště se závorovým systémem
Souběžně se zónou placeného parkování je vhodné řešit převis poptávky u parkovišť na náměstí Emila Škody, na Štefánikově náměstí (u zimního stadionu) a při ulici U Prazdroje, a to zavedením závorových systémů. Vhodné je ve spolupráci s PMDP prověřit jejich možné zapojení do systému P+R.
Parkovací objekty
Pro řešení případných dalších požadavků na parkovací stání jsou v území navrženy lokality určené pro výstavbu parkovacích objektů.
1. Korandova ulice
2. Husova ulice
3. sady Pětatřicátníků
4. Pobřežní ulice

V souladu s návrhem rozšíření zóny placeného parkování v centrální oblasti je stanoven tento seznam ulic pro aktualizaci Parkovacího řádu.


MO Plzeň 1
Keřová ulice
Luční (v úseku Luční č.o. 22 - 40)

MO Plzeň 2
Buková
Modřínová
Papírnická
Rejskova
Zahradní (v úseku Papírnická – Modřínová)

ÚMO Plzeň 3
Bolzánova
Borská (v úseku Borská – Chelčického)
Dřevěná
Chelčického
Chodské náměstí
Havířská
Hřímalého
Kozinova
Mánesova (mezi ulicemi Zámečnická – Zikmunda Wintra)


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
st 08.02.2012 10:02



0 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka