Modernizace železničního koridoru pokračuje dál

Rekonstrukce a modernizace téměř čtyřkilometrového úseku zˇeleznicˇní trati mezi stanicemi Plzeň-Koterov a Plzeň-Hlavní nádraží stále pokračuje. Tato rozsáhlá stavba s názvem „Uzel Plzeň, 5. stavba Lobzy-Koterov“ za více než dvě miliardy korun si vyžádá ještě několik uzavírek a omezení....

Jarní servisní akce AUTO CB

Rekonstrukce a modernizace téměř čtyřkilometrového úseku zˇeleznicˇní trati mezi stanicemi Plzeň-Koterov a Plzeň-Hlavní nádraží stále pokračuje. Tato rozsáhlá stavba s názvem „Uzel Plzeň, 5. stavba Lobzy-Koterov“ za více než dvě miliardy korun si vyžádá ještě několik uzavírek a omezení.

„Staveništní doprava ke koleji č. 1 v oblasti Koterova nyní vede Velenickou ulicí. V současné době zde probíhá čištění komunikací,“ uvádí Miloš Vyhnálek ze Správy železnic.

Dobrou zprávou určitě je, že k otevření chodníku pod podchodem u železničního mostu Na Růžku dojde pravděpodobně dříve, než se očekávalo. Původní plán počítal s jeho otevřením koncem dubna, teď to však vypadá, že práce zde skončí už na jeho začátku, konkrétně 5. dubna.

„V oblasti zárodku budoucího tunelu je pouze zvýšená doprava a její vliv na provoz je velmi malý, tyto práce se navíc obejdou bez stavebních zásahů do provozovaných komunikací,“ informuje dále Miloš Vyhnálek.

V místě trati směrem k Sušické ulici se od 9. do 30. června uskuteční demontáž provizorní koleje, poté budou následovat definitivní zásypy. V části k Velenické ulici probíhají zemní práce jako zásypy a výstavba koleje. Následně celou tuto oblast čeká oprava.

Otevření nástupiště číslo 1 plánují stavbaři na 9. června, a to včetně přístupové rampy od kruhového objezdu a chodníku od budovy Správy železnic.

Nástupiště číslo 2 bude naopak v období mezi 9. a 30. červnem uzavřené kvůli pokládce koleje do definitivní polohy v oblasti tunelu. Perón se také zkrátí do své konečné délky. Obě nástupiště včetně přístupů pak budou moci cestující bez omezení využívat od 1. července letošního roku.

Po celou dobu výstavby je sedm dní v týdnu stavbou zajištěný zametací vůz a provádí v místě čistění komunikací. Silnice využívané stavbou plánují stavbaři opravit na podzim 2023.

Investory stavby jsou Správa železnic s. o., Ředitelství silnic a dálnic ČR a město Plzeň. 

Autor: Úřad městského obvodu Plzeň 2 - Slovany Článek může obsahovat komerční sdělení.

The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Další články z rubriky

ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka