Plníme Vaše nevyslovená přání - nový občanský průkaz

CPOS Město Touškov od listopadu roku 2013 realizuje projekt ,,Plníme Vaše nevyslovená přání“. Co dělá každého z nás jedinečným? Co patří k vašemu každodennímu životu? Příběhy zaznamenáváme a rádi bychom Vám ukázali, že pečovatelská služba je přátelská, bezpečná a jejím cílem je stále zlepšovat kvalitu života.

Jarní servisní akce AUTO CB

Jednoho únorového dne se klient z DPS Všeruby, pan Václav Viehmann, zmínil, že by potřeboval pomoci s vyřízením občanského průkazu. Měl jej totiž propadlý a nedokázal si s touto záležitostí poradit. Úřad, který vyřizuje agendu občanských průkazů pro Všeruby, je v Plzni na Borech. Největší problém byl, jak klienta do města dovézt. Pan Viehmann se velmi špatně pohybuje, má oteklé dolní i horní končetiny, hůře si sedá a vstává a nevydrží dlouho stát. Naštěstí jsme před časem dostaly nové auto Dacia Dokker, které je vyšší a umožňuje klientům lépe a pohodlněji nastupovat a vystupovat z vozu. S kolegyní jsme se tedy domluvily a klienta v úřední den odpoledne na úřad doprovodily. Kancelář občanských průkazů je v prvním patře budovy, klientovi jsme pomohly při chůzi po schodech. Na úřadě nebyly žádné fronty a tak jsme přišli ihned na řadu. Doprovodily jsme klienta do kanceláře a asistovaly při vyřizování žádosti, zejména při pořizování fotografie, kdy je nutné posadit se na nízkou kolečkovou židli bez opěrek, což je pro člověka se sníženou schopností pohybu velmi složité. Úřednice byla velmi příjemná dáma, která vše klientovi vysvětlila. Dokonce nabídla dovoz nově vystaveného občanského průkazu až do místa klientova bydliště, abychom nemuseli absolvovat cestu ještě jednou pro jeho vyzvednutí. Jedenkrát měsíčně pracovnice z úřadu po domluvě navštíví občany v jejich domácnosti, kde jim předá nové doklady. I my jsme tuto možnost využili a nahlásili kontaktní telefon, na který pracovnice zavolá, a domluvíme se, v kolik hodin dojede do Všerub s novým občanským průkazem. Na cestě zpět nám úředníci nabídli možnost využít plošinu, která klienta dovezla až dolů do přízemí. V budově totiž není výtah. Pro mnoho lidí je tak velký problém vyřizování záležitostí v 1. patře. Klient byl nadšený, jak hladce vše proběhlo a časově se zvládlo. Cesta zpátky byla pro klienta náročnější, již mu otékaly nohy a výstup z auta byl tak pro něj složitější, ale vše jsme společnými silami zvládli. Po cestě domů jsme se zastavili v pekárně, klient si přál koupit malou svačinu, na které si moc pochutnal a těšil se, jak vše bude vyprávět bratrovi, se kterým bydlí v domácnosti. Za tři týdny přijela pracovnice úřadu a předala klientovi nový občanský průkaz tak, jak bylo domluveno. I pro nás to bylo velmi milé překvapení, že možnost návštěvy pracovnice v domácnosti klienta existuje. Vůči mnoha lidem, kteří jsou omezeni v soběstačnosti, je to velice vstřícný krok státní správy.

Monika Teřlová a Michaela Štorková

pečovatelky, středisko Všerubsko

Autor: Centrum pečovatelských o ošetřovatelských služeb Města Touškov Článek může obsahovat komerční sdělení.

The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Další články z rubriky

ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka