Vedení Slovan si prohlédlo rekonstrukci nádražní budovy

Památkově chráněná budova hlavního vlakového nádraží v Plzni je už za polovinou kompletní rekonstrukce. Jedinečnou možnost, podívat se přímo na stavbu, dostalo 16. ledna vedení slovanského obvodu. Prohlédnout si obnovu 115 let starého objektu, si nenechal ujít starosta Lumír Aschenbrenner, ani místostarostové Rom...

Cílená propagace v Plzni

Památkově chráněná budova hlavního vlakového nádraží v Plzni je už za polovinou kompletní rekonstrukce. Jedinečnou možnost, podívat se přímo na stavbu, dostalo 16. ledna vedení slovanského obvodu. Prohlédnout si obnovu 115 let starého objektu, si nenechal ujít starosta Lumír Aschenbrenner, ani místostarostové Roman Andrlík a Václav Cinádr.Rekonstrukce nádražní budovy začala v dubnu roku 2021 a jejím investorem je Správa železnic, státní organizace, jejíž zaměstnanci se prohlídky ujali. „Komplexní rekonstrukce památkově chráněné výpravní budovy zahrnuje rekonstrukci střešního a obvodového pláště, oken a dveří, technického zázemí, úpravy interiérů pro zlepšení služeb cestujícím a vytvoření administrativně-provozního zázemí složek Správy železnic a dopravců,“ vysvětlil Ondřej Šlais, technický dozor investora.Petr Toman, vedoucí oddělení investic doplnil, že u architektonicky hodnotných prostor se snaží o zachování, případně o navrácení původní podoby. „U prostor novodobějších, nebo výrazně znehodnocených pozdějšími stavebními zásahy, je nové řešení vedeno snahou o maximální funkční i estetické ztvárnění podle novodobých požadavků,“ uvedl Petr Toman.Cestující budou moci využít nový prostor pokladen, nakoupit si v rozšířené obchodní pasáži nebo si zajít před odjezdem na oběd do restaurace na nástupišti. Zásadní úpravou projdou centrální pokladny pro prodej jízdenek i informační centrum. Velkou výhodou bude možnost zakoupení jízdenky od všech přepravních společností na jednom místě, což dosud nebylo možné.Architekti usilují především o zpřehlednění prostoru a jeho vizuální sjednocení. Ústřední pokladny proto spojí černý pult s minimalistickým designem. Všechny toalety budou bezbariérové, nevidomým a sluchově postiženým pomohou nové systémy orientace. Celý prostor budou sledovat bezpečnostní kamery.Novinkou bude restaurace se zahrádkou, která oživí dnes nevyužívaný prostor za nádražím. Cestující si tak budou moci vychutnat oběd či večeři s výhledem na vlaky. Exteriér s interiérem pak propojí nové celoprosklené dveře.Z prohlídky nádražní budovy jsem opravdu nadšený. Jedná se o objekt s velkou historickou hodnotou, který se navíc nachází v našem, slovanském obvodu. Budova postavená v renesančním a secesním slohu patří k architektonickým dominantám této části Plzně. Rád bych i touto cestou poděkoval našim průvodcům za jedinečný zážitek, za tu možnost podívat se na místa, kam se mnozí nedostanou,“ nešetřil slovy chvály starosta Slovan Lumír Aschenbrenner. „Zájem obvodu je, aby zde v budoucnu byla i služebna Městské policie, popřípadě Policie ČR,“ doplnil starosta.Předpokládané ukončení hlavních stavebních prací v prostorách pro veřejnost je do konce letošního roku, celkové dokončení ostatních prací pak skončí na jaře roku 2024. Investorem akce je Správa železnic, jejími zhotoviteli jsou firmy Metrostav DIZ s.r.o., Avers spol. s r.o., OHLA ŽS a.s. Stavba byla vysoutěžena za necelých 668 milionů korun.

Autor: Úřad městského obvodu Plzeň 2 - Slovany Článek může obsahovat komerční sdělení.

The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Další články z rubriky

Renault Clio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka