Na konci listopadu se sešli příznivci lokálky Pňovany – Bezdružice u Studánky lásky pod Konstantinovými Lázněmi. Cílem setkání bylo upravit okolí turistické naučné stezky u železničního mostu přes Hadovku. Především se vyřezávali okolní náletové křoviny, aby půvab této 110 let staré stavby opět vyniknul. Na místo se sjeli jak místní železničáři, ale i brigádníci z Plzně a Prahy. I když počasí nebylo ten den příliš vlídné, dobrá nálada a výtečný trampský guláš dával brigádníkům dostatek síly pro likvidaci úporné vegetace. V letošním roce se jednalo o poslední brigádu, při těch předchozích se podařilo zvelebit zanedbaná okolí stanic Trpísty a Bezdružice. V příštím roce se plánují brigády především na stanici Bezdružice, kde by mělo dojít k dokončení muzea dráhy.
Jednoobloukový most přes říčku Hadovku je dobře dochovanou historickou památkou a pěknou ukázkou práce kamenických mistrů z Itálie a Švýcarska, kteří se na budování tratě podíleli. Bez větší opravy více jak 110 let poctivě slouží a vyhovuje dvounásobně vyšším rychlostem a těžším vlakům než v dobách svého vzniku. Zasloužil by si již větší opravu která by však měla respektovat jeho historickou cennost a půvab.
Další zajímavost si můžeme prohlédnout u paty mostu. Jedná se o vodní jímku pro napájení parních lokomotiv. Z ní vede na násep k trati potřebné potrubí, naposledy zde lokomotivy čerpaly vodu ještě v roce 1969. Bližší informace o mostu a vodním zařízení najdete na informační tabuli, odpočinek zemdlelým turistům poskytne altánek u nedaleké Studánky lásky. Kolem prochází turistická naučná stezka Ke Studánce lásky.
Železniční trať Pňovany - Bezdružice byla dokončena v roce 1901. Je dlouhá 24 km, největší stavbou na trati je 50 metrů vysoký most přes údolí Mže. Na trati původně jezdily jen tři páry parních nákladních vlaků, ve kterých byla umožněna přeprava cestujících v připojeném osobním voze. V roce 1930 nahradily parní vlaky rychlé motorové vozy Tatra, díky nimž se počet nabízených spojů zdvojnásobil a naopak jízdní doba se zkrátila na polovinu. V současnosti České dráhy na objednávku Plzeňského kraje na trati provozují 7 párů vlaků, které místní obyvatelé využívají pro cesty do práce, na úřady a do školy. Počet cestujících na trati mnohonásobně stoupá v letním období, kdy je region Bezdružicka cílem cest turistů, školních výletů a návštěvníků Konstantinových Lázní. Pro přepravu cykloturistů je k dispozici upravený přívěsný vůz.
Nákladní vlaky převážejí na trati především dřevo, v minulosti i uhlí, obilí, hnojiva, cihly a čedič. Významně to napomáhalo šetřit místní úzké silnice, které pro provoz těžkých nákladních aut nejsou vhodné.