Estonský Elron si objednal dalších 10 vlaků od Škoda Group

Estonský železniční dopravce Eesti Liinirongid (Elron) se rozhodl využít opci na dodání moderních elektrických jednotek a od Škody Group objednal dalších 10 vlaků.

Jarní servisní akce AUTO CB

Ve výrobě se už nachází první z elektrických jednotek z této zakázky, která tak nyní čítá 16 vozidel. Produkce probíhá ve výrobním závodě Škoda Group v Ostravě. Moderní vlaky budou mimo jiné obsluhovat nově elektrifikovaný železniční úsek mezi Tallinnem a Tartu, který by měl být dokončen v závěru roku 2024. Smlouva s Elronem je v celkové výši přes 3,5 miliardy korun (téměř 147 milionů euro). V krátké době se tak jedná o dalšího zákazníka, s nímž Škoda Group uzavřela smlouvu na nákup dodatečných vozidel.

Ostravský závod Škoda Group díky svým letitým zkušenostem s výrobou vlaků je schopen bez problémů vyhovět velmi specifickým požadavkům této pobaltské země. Vedle širšího rozchodu kolejí jsou vlaky navrženy jako dvousystémové pro napájecí systémy 3 kV a 25 kV 50Hz, tak aby zvládly obsluhovat jak nově elektrifikované železniční úseky, tak úseky se starším trolejovým vedením. Estonsko navíc leží v chladnějším podnebí, než je typické v jiných částech Evropy. Vlaky tak musí být schopné odolat náročnějším teplotním podmínkám, a to zejména v zimě.
 
„Naše jednopodlažní elektrické jednotky se velmi dobře osvědčují v regionální dopravě v České republice a na Slovensku, kde jsou velmi oblíbené a dosahují těch nejvyšších standardů na moderní a bezpečnou dopravu. První kusy byly dodány už i do Lotyšska, které má obdobná specifika jako Estonsko. Díky této zkušenosti jsme mohli Elronu nabídnout jedinečné řešení šité přímo na míru. Důvěra klienta v naše produkty je pro nás největší odměnou, a tak jsme rádi, že se zákazník rozhodl využít celou zakázku a v Estonsku budou po další desítky let jezdi moderní škodovácké vlaky,“ říká Zdeněk Sváta, President Region Central East ve Škoda Group.

„Společnost Elron obsloužila v roce 2022 celkem 7,1 milionů cestujících. Poptávka po nových vlacích je vysoká, a proto loni v létě estonská vláda schválila objednávku na nákup dalších deseti vlaků. Díky tomuto rozhodnutí se vlakový park Elronu významně rozšíří, a to o více než 40 %, což umožní výrazně zlepšit služby pro cestující a posílit obslužnost a jízdní řády,“ oznámil Lauri Betlem, předseda představenstva společnosti Elron.
Širokorozchodné elektrické jednotky pro Estonsko
„Nové vlaky kladou velký důraz na pohodlí cestujících. Mají nízkopodlažní vstup, prostor pro dva invalidní vozíky a čtyři dětské kočárky. Část sedadel je odnímatelných, aby bylo možné vlak přizpůsobit aktuální situaci – v létě zde bude více místa pro jízdní kola, v zimě naopak více míst pro cestujících. Samozřejmostí je klimatizace, moderní informační systém, WIFI, zásuvky na 230 V a USB,“ popisuje vlastnosti vlaku Ivo Gurňák, Sales Area Director Mainline ve Škoda Group.

Vlak je postaven na platformě RegioPanter (vlaky v Česku a Slovensku), která se využila i při návrhu vlaků do sousedního Lotyšska. S tím by se model pro Estonsko mohl srovnávat nejvíce, ale i tak jsou vlaky rozdílné, dle specifikace zákazníků. Estonské vlaky disponují první třídou, některé vlaky mají i cateringový oddíl atp.

Výroba odstartovala
V průběhu prosince již začala příprava výroby hrubých staveb pro první vlak. Ten je již v počáteční fázi svařování a po několika týdnech by se měl dostat na montáž. Během roku 2023 dojde k oživení první jednotky a také k prvním testům. Druhou jednotku plánuje Škoda Group převézt poté přímo do Tallinu, kde začne paralelní oživování. Převoz jednotky bude probíhat na kamionech do lotyšské Rigy a následně pak po kolejích do Estonska. Dokončení dodávek prvních šest vlaků je naplánováno na konec roku 2024.

The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
čt 26.01.2023 10:05



0 +
 
The Loop Jazz Club

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka