„Na prvním setkání, které proběhlo v září, jsme obyvatelům Slovan představili výsledky zpracované analýzy dopravního řešení na Slovanech. Již na místě padla řada dotazů, které jsme občanům zodpověděli. Jedná se však o rozsáhlé téma a je mi jasné, že mnoho otázek mohlo napadnout účastníky až později. Proto jsme vyhověli žádosti a uskutečníme ještě toto druhé setkání, na kterém dáme prostor pro vyjasnění všeho, co občany zajímá,“ uvedl náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí Aleš Tolar.
Útvar koncepce a rozvoje města Plzně ve spolupráci se zpracovatelem analýzy společností PUDIS a. s. prověřovali celkem pět variant dopravního napojení Slovan na východní okruh. Analýza jednotlivé varianty zkoumala z hlediska fungování dopravního systému, vlivu dopravy na město a technické a finanční náročnosti.
„V porovnání všech aspektů vyšla jako nejvhodnější původní, územním plánem zvažovaná varianta, napojení při ulici Na Růžku. Konkrétní projekt prozatím zpracován není, ale navržena by zde měla být dvouproudá komunikace, která bude mít odstup od současné zástavby minimálně 15, ale v převážné části až 30 metrů. Vznikne tak nová ulice doplněná alejemi nových stromů a přibydou také místa k parkování pro místní občany,“ vysvětlil Petr Raška z Útvaru koncepce a rozvoje města Plzně.
Po vybudování okruhu a nového napojení by se mělo ulevit například ulicím Koterovská, Nepomucká či Slovanská a citelný úbytek dopravní zátěže je předpokládán také v ulicích Částkova, U Světovaru, Petřínská, Lobezská a v řadě dalších.
„Lidé se s výsledky analýzy mohli seznámit na setkání v září a následně na webových stránkách Útvaru koncepce a rozvoje města Plzně. Do poloviny října byl prostor na zasílání e-mailových dotazů a nyní se s občany k tomuto tématu potkáme ještě jednou,“ doplnil Petr Raška.
Kompletní výsledky analýzy koncepčního řešení dopravy na Slovanech jsou zveřejněny na webu www.ukr.plzen.eu.