Na nový přestupní uzel Šumavská chce Plzeň získat podporu z IROP

Rada města Plzně odsouhlasila přípravu a podání žádosti o dotaci na projekt nazvaný Přestupní uzel Plzeň/Šumavská – autobusový terminál.

Jarní servisní akce AUTO CB

 A to do 50. výzvy Integrovaného regionálního operačního programu – integrované projekty zahrnuté do Strategie ITI. Současně rada souhlasila také s jeho předfinancováním a spolufinancováním z rozpočtu města a schválila záměr provozovat terminál prostřednictvím společnosti Plzeňské městské dopravní podniky. Jedná se o stavbu s projektovými náklady cca 180 milionů korun, výše dotace z IROP může činit maximálně 100 milionů korun. Schválit podání žádosti i financování ještě musí zastupitelé. 

„Jde o jednu z prvních žádostí, kterou chceme v rámci Strategie ITI uplatnit,“ uvedl primátor města Plzně Martin Zrzavecký.

Přestupní uzly veřejné dopravy slouží pro přestup mezi městskou hromadnou dopravou, autobusovou veřejnou linkovou dopravou a železniční osobní dopravou. Na území města Plzně dosud existuje jen velmi málo míst, které by bylo možné zahrnout mezi standardní přestupní uzly. Přestupní uzel Hlavní nádraží má velmi výhodnou polohu poblíž  centra města, v jeho těsné blízkosti vedou dvě klíčové tramvajové linky MHD a většina trolejbusových linek MHD. V přednádražním prostoru před budovou Hlavního nádraží bude v rámci právě zahájené 2. etapy stavby železničního uzlu Plzeň vybudováno parkoviště pro osobní auta a náhradní autobusovou dopravu pro potřebu výluk na železničních tratích. Město Plzeň pro výstavbu autobusového terminálu Hlavní nádraží využije stávající plochy ve vlastnictví ČD a.s. podél Šumavské ulice. 

„Umístěním autobusového terminálu se zefektivní organizace veřejné dopravy, a hlavně se zlepší služby pro cestující, tedy zkvalitní se a zrychlí přestupy mezi jednotlivými druhy veřejné dopravy – rychlíky, osobní vlaky, autobusová veřejná linková doprava a páteřními tramvajovými a trolejbusovými  linkami městské hromadné dopravy,“ uvedl Petr Náhlík, náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí. 

V rámci projektu vznikne autobusový terminál Hlavní nádraží s deseti odjezdovými a devíti odstavnými stanovišti, obratiště pro trolejbusové linky MHD, novým druhým podchodem bude autobusový terminál přímo propojen s nástupišti železniční stanice Plzeň Hlavní nádraží. Součástí terminálu bude i parkoviště pro cestující a sociální zařízení pro řidiče i cestující. Realizace projektu předpokládá město v letech 2017 až 2018.

Pokud postup schválí zastupitelé, budou v případě přidělení dotace náklady na realizaci stavby ve výši 161,5 milionu korun včetně DPH předfinancovány a spolufinancovány z Fondu města Plzně pro kofinancování dotovaných projektů. Výkup pozemků ve výši 20 milionů korun je krytý prostředky z rozpočtu Odboru nabývání majetku Magistrátu města Plzně.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka