Nový Citroën C4 X a ë-C4 X

Citroën představuje vozy C4 X a elektrický ë-C4 X s jedinečným elegantním designem určeným pro zákazníky, kteří hledají atraktivní alternativu k hatchbackům a SUV na trhu vozů střední třídy.

Cílená propagace v Plzni

Po vzoru Citroënu C5 X se design vozů ë-C4 X a C4 X odvažuje vymykat tradičním definicím kompaktních karoserií a nabídnout zákazníkům něco inovativního a osobitého: design, který v sobě spojuje elegantní siluetu fastbacku s moderním přístupem SUV a nadčasovou kultivovaností a prostorností čtyřdveřového vozu. Zákazníci vozu C4 X a 100% elektrického ë-C4 X mají k dispozici také novou generaci rozhraní infotainmentu MyCitroën Drive Plus, komplexní balíček věnovaný konektivitě a online službám.   

Citroën se jako aktivní účastník energetické transformace také odhodlal k odvážnému kroku a na mnoha evropských trzích, kde je prodej elektrifikovaných vozidel již vyspělejší, nabízí pouze plně elektrický model ë-C4 X. Tento vůz s motorem o výkonu 100 kW a dojezdem 360 km podle WLTP bude jediným plně elektrickým vozem, který nabídne tuto atraktivní kombinaci designu, komfortu a prostornosti na trhu masově prodávaných vozů střední třídy. V kombinaci s velkým zavazadlovým prostorem o objemu 510 litrů bude ku pomoci rodinám při jejich aktivním životě a profesionálním zákazníkům, například soukromým nebo firemním řidičům, a bude ideálním společníkem ke každodenním cestám po městě.

Nový C4 X a nový ë-C4 X se bezpochyby řadí k nejnovější generaci vozů Citroën, protože nabízejí vynikající styl a koncepci. Zákazníkům, kteří hledají stylovou alternativu k nepřebernému množství hatchbacků a SUV, nabízejí něco nového, neotřelého a jedinečného. S délkou 460 cm se vozy ë-C4 X a C4 X zařadí do nabídky Citroënu přesně mezi hatchback C4 s délkou 436 cm a C5 X s délkou 480 cm. Jejich rozvor 267 cm je shodný s rozvorem hatchbacku C4 (oba vozy jsou postaveny na platformě CMP). 

Dynamická linie střechy vozu při pohledu z boku ladně přechází z horní části čelního skla do horního panelu víka zavazadlového prostoru a vytváří tak výraznou siluetu fastbacku, která zdaleka nevypadá tak neohrabaně jako u vyšších crossoverů, zatímco zadní převis chytře maskuje délku potřebnou pro vytvoření velkého zavazadlového prostoru o objemu 510 litrů. Aerodynamika je optimalizována díky čisté linii střechy karoserie, takže součinitel odporu vzduchu CX je pouze 0,29, což rovněž přispívá k dojezdu a spotřebě paliva: ë-C4 X má v cyklu WLTP dojezd 360 km. 

Panel víka zavazadlového prostoru, který se sklápí směrem k zadnímu nárazníku, je čistý a neokázalý, se spojlerem hladce zabudovaným do horní části, zakončeným jemnými záhyby a nápisem Citroen uprostřed. Samotný panel se mírně svažuje směrem k přední části vozu, čímž ještě více umocňuje prestižní dojem z designu zadní části vozu a podtrhuje energický postoj vozu.

Nová výrazná zadní světla LED doplňují přední světelný podpis. Jsou umístěny po obou stranách otvoru zavazadlového prostoru a kopírují jeho tvarované linie, zasahují do rohů a podél boků vozu. Před zadními dveřmi končí ve tvaru šípu, což ještě více umocňuje dynamickou siluetu vozu. Velká kola o průměru 690 mm v kombinaci s krátkým předním převisem zajišťují vozu zvýšený postoj, který navozuje pocit vyšší pozice za volantem, která řidiči dodává pocit větší jistoty. Matně černé kryty podběhů kol a spodní kryty karoserie s panely Airbump® a barevnými vložkami zvyšují pocit pevnosti a ochrany. 

Známá přední část nabízí zaoblený design, který je pro Citroën typický. Vysoká horizontální kapota je přerušena konkávními prolisy a charakteristické chromované lišty ve tvaru šípů se táhnou po celé šířce karoserie a navazují na dvojitá přední světla, která využívají technologii Citroën LED Vision, posilují high-tech vzhled vozu a zajišťují maximální viditelnost. Matně černá spodní lišta předního nárazníku navazuje na boční a zadní ochranné prvky, zatímco mřížky přívodu vzduchu přebírá motiv „makro-šípů“ podobný tomu, který se objevil u koncepčního vozu 19-19 a který je k vidění na posledních modelech. Šestihrannou spodní mřížku chladiče lemují po obou stranách výrazně tvarované mlhové světlomety.

Nový ë-C4 X a nový C4 X využívají novou generaci rozhraní infotainmentu Citroën, které se poprvé objevilo v nedávném Citroënu C5 X.

MY CITROËN DRIVE PLUS

Toto nové, vysoce intuitivní rozhraní využívá 10palcovou HD obrazovku a zákazníci si jej mohou plně přizpůsobit pomocí systému „widgetů“.  Widgety, které se zpopularizovaly díky chytrým telefonům a tabletům s dotykovou obrazovkou, umožňují rychlý přístup k aplikacím a obsahu na dotykové obrazovce vozu.

Nové rozhraní je také vybaveno systémem přirozeného rozpoznávání hlasu, což je digitální asistent, který mohou cestující aktivovat příkazem „Hello Citroën“ a který rozumí tomu, co říkají, odpovídá na jejich otázky a vykonává jejich hlasové příkazy. Systém rozumí 20 jazykům, poskytuje vizuální zpětnou vazbu a reaguje na mnoho příkazů pro systémy ve vozidle, jako je klimatizace, audio / média, telefon a online hlasové služby.

Díky pokročilé správě profilů (Advanced Profile Management) může systém uložit až osm profilů, z nichž každý může být přiřazen ke dvěma smartphonům, které systém identifikuje, jakmile se dostanou do vozu. Součástí systému je také služba aktualizace map v reálném čase prostřednictvím navigace TomTom, díky níž jsou navigační mapy automaticky každý měsíc aktualizovány, aby byl systém aktuální a poskytoval řidičům nejnovější informace. Tato služba je k dispozici zdarma po dobu tří let. 

Uvnitř vozů Citroën ë-C4 X a C4 X si řidič a cestující mohou díky systému Citroën Advanced Comfort vychutnat jedinečný pocit klidu, pohodlí a prostoru. Výhody pocítí zejména cestující na zadních sedadlech díky prostoru pro kolena ve druhé řadě sedadel, který je ve své třídě mimořádně velkorysý (198 mm), a většímu sklonu opěradla zadních sedadel (27 stupňů), zatímco vnější šířka 180 cm umožňuje pohodlné sezení tří osob vedle sebe, s celkovou šířkou ve výši ramen 136,60 cm a šířkou v úrovni loktů 144 cm.

Jedinečná konstrukce vozů Citroën C4 X a ë-C4 X umožnila konstruktérům vytvořit působivý mimořádně velký zavazadelník, který nabízí 510 litrů užitečného prostoru. Tuto funkci ocení zejména firemní zákazníci nebo soukromé půjčovny a vozové parky s řidičem, kteří upřednostňují prostor pro zavazadla oddělený od hlavní kabiny, neboť umocňuje pocit „limuzíny“ pro cestující sedící vzadu.  

Řidiči i posádka mohou po nástupu do vozů Citroën ë-C4 X a C4 X  očekávat mimořádně pohodlný, nestresující a uklidňující zážitek díky programu Citroën Advanced Comfort, který představuje promyšlený a racionální přístup k zajištění co nejlepšího pocitu pohody pro všechny cestující. Zahrnuje veškeré aspekty zážitku z jízdy, od jízdního komfortu, který usnadňuje život za volantem, přes cestovní komfort, který usnadňuje přístup do vozu a k úložným prostorům, až po uživatelský komfort zajišťující snadné a intuitivní ovládání technologií a funkcí  vozidla, a nezapomíná ani na duševní komfort, jehož cílem je vytvořit klidnou a uvolněnou atmosféru pro všechny. 

Program Citroën Advanced Comfort v nových modelech ë-C4 X a C4 X doplňují exkluzivní sedadla Advanced Comfort. Jsou široká a příjemná, opatřená speciální pěnou zesílenou o 15 mm a poskytují jedinečnou kombinaci vizuálního, posturálního a dynamického komfortu. Cestující se budou cítit, jako by seděli v pohodlném křesle, které je drží na místě a je izolováno od hluku a nerovností vozovky. Pěna o vysoké hustotě uprostřed sedadel zajišťuje optimální komfort, zejména při dlouhých cestách, a tento komfort zajišťuje i v průběhu času, kdy nedochází k jakémukoliv sesedání a sedadla rovněž po několika letech používání nestárnou. Maximální komfort z hlediska držení těla je důležitý zejména při dlouhých cestách, proto jsou široká opěradla předních sedadel modelů ë-C4 X a C4 X vybavena zesílenou opěrkou a bederním a výškovým nastavením s možností elektrického nastavení.

Prostorná zadní sedadla mohou být vyhřívaná, stejně jako přední sedadla, která jsou navíc vybavena masážní funkcí, což mnohanásobně zvyšuje pocit pohody. U některých úrovní výbavy jsou tato sedadla vybavena novým čalouněním Alcantara s měkkým povrchem na dotek, které umocňuje dojem elegance a pohodlí na palubě. Komplexní paket Klimatizace zajišťuje tento komfort i v těch nejextrémnějších podmínkách. Součástí je dvouzónová automatická klimatizace s dvojím ovládáním pro snadné používání, vyhřívaná přední a zadní sedadla, vyhřívané čelní sklo a vyhřívaný volant. Cestující na zadních sedadlech budou mít možnost ovládat proudění vzduchu pomocí výdechů umístěných v zadní části  středové konzoly. 

NOVÁ Ë-C4 X: KLID 100% ELEKTRICKÉ JÍZDY V JEDINEČNÉM DESIGNU

Citroën ë-C4 X je svým designovým pojetím mísícím několik stylů v segmentu běžných kompaktních vozů jedinečný. Jako jediný kombinuje eleganci fastbacku, propracované detaily inspirované SUV a jemnost čtyřdveřového vozu, ale je také jediný, kdo toto vše nabízí s tichostí a klidem plně elektrické jízdy za dostupnou cenu.  Ať už chcete jet kamkoli a bez ohledu na omezení přístupu kvůli emisním předpisům, ë-C4 X vám umožní každodenní jízdu v plně elektrickém režimu s nulovými emisemi. Téměř absolutní ticho a plynulost pohybu budou pro cestující vítanou úlevou, ať už budou vůz řídit, nebo pojedou jako spolujezdci, to vše díky inovativnímu a šetrnému systému odpružení Citroën, měkkým sedadlům Advanced Comfort, absenci hluku a vibrací motoru v prostorné kabině, stejně jako ergonomickým a uživatelsky přívětivým rozhraním a online službám. 

ë-Comfort představuje závazek Citroënu vůči zákazníkům, že jim nabídne jízdu na elektrický pohon s nulovými emisemi CO2, která bude vyhovovat jejich ekologickým a environmentálním očekáváním. Na cestách to znamená naprostou absenci hluku a zplodin, stejně jako okamžitě dostupný točivý moment pro svižnou a příjemnou jízdu bez vibrací, otřesů a řazení. Zákazníci navíc mohou využívat dálkově programovatelné elektronické služby, které jim zajistí větší klid a nižší náklady na údržbu, čímž se minimalizují náklady na vlastnictví. 

Citroën ë-C4 X nabízí díky elegantnímu aerodynamickému tvaru a účinnému elektrickému pohonu s nulovými emisemi dojezd až 360 km v cyklu WLTP. Umožňuje také řidičům vjíždět do nízkoemisních dopravních zón ve stále větším počtu měst, do nichž může být vjezd běžných benzinových nebo naftových vozů zakázán. Elektrický motor o výkonu 100 kW je výkonný a energický za všech jízdních podmínek, má okamžitě k dispozici výkon 136 k a točivý moment 260 Nm, v režimu Sport zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,5 s a může dosáhnout maximální rychlosti 150 km/h. Baterie o kapacitě 50 kWh je vysokonapěťová lithium-iontová baterie (400 V).

Nabíjení vozu ë-C4 X je snadné a lze jej provádět na cestách, na veřejných nabíjecích stanicích nebo doma. Pro každý scénář byla optimalizována doba nabíjení:

  • Na veřejné nabíjecí stanici se baterie pomocí rychlonabíječky DC o výkonu 100 kW (režim 4) nabíjí nejrychleji v tomto segmentu, přibližně 10 km/min, přičemž 80 % nabití proběhne za 30 minut.

  • Při použití Wall Boxu 7,4 kW / 32 A (režim 3) je doba nabíjení 7,5 hodiny při jednofázovém napětí nebo jen 5 hodin při třífázovém napětí s příplatkovou palubní nabíječkou o výkonu 11 kW.

  • V domácnosti a pro příležitostné potřeby lze baterii dobíjet přes standardní domácí zásuvku (režim 2).

Citroën se snaží usnadnit uživatelům elektromobilů život a nabízí jim řešení „one stop shop“ pro instalaci Wall Boxu doma. Nabíjení je snadné a lze jej naprogramovat nebo odložit, takže zákazník může například využít výhodných sazeb elektrické energie (mimo špičku). Toto programování se provádí před dotykové rozhraní My Citroën Drive Plus v kabině vozu nebo přes aplikaci My Citroën. Nabíjení je jednoduché díky snadné ergonomii krytu zásuvky a nabíjecím kabelům uloženým pod podlahou zavazadlového prostoru. Kryt zásuvky má v sobě zabudovaný barevný kód pro vizuální sledování celého procesu nabíjení, který lze také zobrazit v aplikaci My Citroën.

Na některých trzích v Evropě, na Blízkém východě, v Africe a na mezinárodních trzích se vůz C4 X bude prodávat také s osvědčenými, účinnými a výkonnými benzinovými motory Citroën, které vyhoví potřebám každého.

V závislosti na trhu jsou k dispozici až tři kombinace tříválcového benzinového motoru Citroën PureTech s přímým vstřikováním paliva a přeplňováním turbodmychadlem a převodovky:

  • PureTech 100 Stop & Start Euro 6.4, šestistupňová manuální převodovka

  • PureTech 130 Stop & Start Euro 6.4, osmistupňová automatická převodovka EAT8 

  • PureTech 130 Euro 6.1, osmistupňová automatická převodovka EAT8 pouze pro Střední východ a Afriku a mezinárodní trh. 

Kromě toho bude na některých trzích k dispozici také dieselový motor:

  • BlueHDi 130 Stop & Start Euro 6.4, osmistupňová automatická převodovka EAT8

  • Modely Citroën C4 X a ë-C4 X se připojují k nejnovější generaci vozů C4, C5 Aircross a Nová C5 X a nabízejí zákazníkům skutečně komplexní nabídku nejnovějších asistenčních a bezpečnostních technologií. K dispozici je až 20 asistenčních systémů Citroën nejnovější generace, které zvyšují bezpečnost jízdy a snižují stres řidiče a posádky.  

Nové modely ë-C4 X a C4 X se budou vyrábět výhradně v Evropě pro všechny trhy, a to v závodě Stellantis ve Villaverde (nedaleko Madridu) a jejich prodej bude postupně zahájen na konci roku 2022.

Poznámka redakce: pokud plánujete nákup nového vozu a hledáte tip na nejlevnější nová auta v České republice skladem (bez ohledu na značku vozu), pokračujte na stránku Nejlevnější nová auta v ČR.

Fotogalerie
The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
The Loop Jazz Club

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka