Nový DS4: Zrození elegantní technologie

DS uvádí novou generaci avantgardního designu. Inovativní, charismatický, s bezkonkutenčním know-how a s vyspělou inteligencí - to je nový DS 4.

Cílená propagace v Plzni

DS 4 je čtvrtým modelem v řadě, kterou spolu s ním tvoří vozy DS 7 Crossback, DS 3 Crossback a DS 9. Vůz patří do strategického segmentu C-Premium a vytváří zcela nový tvar vozu, který je k dispozici ve 3 verzích: DS 4, DS 4 Cross a DS 4 Performance Line.

DS 4 se vyznačuje charismatickým designem, který připravuje půdu pro Aero Sport Lounge. Vůz má pozoruhodné rozměry – je široký 183 cm, má velká kola o průměru 72 cm (ráfky až 20 palců), přitom má kompaktní délku 440 cm a výšku pouze 147 cm. Celek působí impozantně a jedinečně.V profilu se snoubí plynulý charakter a ostré linie. Propracované plochy boků doplňují zapuštěné kliky dveří. Poměr tloušťky karoserie a kol o velkém průměru (včetně 20palcového provedení s aerodynamickými prvky) je převzat od konceptu DS Aero Sport Lounge, výsledkem je zcela bezkonkurenční jedinečný vzhled.Silueta je jak stylová, tak velmi aerodynamická. Zadní blatníky ukrývají zřetelnou muskulaturu vytvářející na karoserii výrazné křivky a ostré hrany. Při pohledu z boku upoutá C sloupek s leskle černým povrchem a vsazeným logem DS Automobiles. Vzadu se představuje nová generace světelného podpisu s motivem postupně vystupujících laserem vypálených šupin.

DS 4 Cross sází na vizuální vzhled SUV, spodní část nárazníků má matně černý odstín a je zdůrazněna specifickým krytem. Celek dotváří leskle černé horní rámy bočních oken, lesklá černá maska chladiče, výrazné ráfky, střešní nosiče a střecha v barvě karoserie. V rámci exkluzivní příplatkové výbavy může být DS 4 Cross vybaven systémem Advanced Traction Control s režimem písek, sníh a bláto pro lepší přilnavost a funkcí Hill Assist Descent Control pro jízdu ze svahu.Dynamičtější verze DS 4 Performance Line nabízí kromě exkluzivního interiéru i černou verzi exteriéru s paketem Black (DS Wings, lišta mezi zadními světly, maska chladiče a rámy bočních oken) a výraznými černými koly.

Čistý ladný interiér Interiér vozu DS 4 je digitální a ergonomický, každý prvek je do něj intuitivně integrován, jak z hlediska funkce, tak stylu. Tuto ladnost přinášejí četné inovace, jejichž cílem je vytvořit na palubě vozu DS 4 dokonalý klid.V interiéru DS 4 vznikly dvě vzájemně se prolínající zóny: jedna je kontaktní a zajišťuje komfort, druhá je interaktivní a je určena pro jednotlivá rozhraní. Dvoubarevná úprava ovladačů oken byla navržena tak, aby zlepšila kognitivní interakci. Nová koncepce interiéru znamená novou definici pohody. Zvláštní pozornost byla věnována sedadlům, která mohou mít zabudované odvětrávání a v případě kožené verze nabízet i masážní funkci. Jejich koncepce se inspirovala ulitou, vytváří novou komfortní zónu tvořenou jediným tvarovaným kusem bez jediného řezu. Celé sedadlo je obaleno pěnou s vysokou hustotou, která zajišťuje výjimečnou úroveň pohodlí. Prodloužené sedadlo a tvar skořepiny nabízejí nebývalou hloubku a inovativní styl.Pocit harmonie v kabině podtrhuje i nepřímé vnitřní osvětlení, které lze upravit podle vlastního vkusu a nálady a které zvýrazňuje boční prvky a přispívá k celkovému pocitu klidu. Akustiku zajišťuje hi-fi systém Focal Electra o výkonu 690 W se 14 reproduktory, který doplňují akustická boční skla, což je další prvek, jenž se v tomto segmentu objevuje úplně poprvé. 

Systém čištění vzduchu zajišťuje aktivní ochranu kabiny pomocí senzorů schopných odhalit částice PM 2,5 a detekci venkovního znečištění. Řízení přívodu vzduchu je optimalizováno přidáním filtračního systému schopného vyčistit vzduch v interiéru během pouhých několika minut. Kvalita vzduchu se zaznamenává a zobrazuje na centrálním displeji. 

Vůz DS 4 je postaven na nové vývojové verzi platformy EMP2, která používá 70 % nových nebo exkluzivních dílů. DS 4 nabízí od svého uvedení na trh hybridní plug-in technologii (225 koní a dojezd více než 50 kilometrů s nulovými emisemi v kombinovaném cyklu WLTP). DS 4 nabízí rovněž systém infotainmentu nové generace, v segmentu C-Premium zcela nové asistenční systémy řízení a inovativní systém promítání informací. Nová vývojová verze platformy EMP2 používá nové složky z kompozitních materiálů, konstrukční díly lisované za tepla a kompaktnější prvky, jako je například klimatizační jednotka, čímž se také zvětšil úložný prostor. Objem zavazadlového prostoru je 430 litrů, má bezkontaktní, elektricky ovládané otevírání víka. EMP2 byla navržena tak, aby splňovala nejnovější normy v oblasti nárazových zkoušek a ochrany spotřebitelů, aniž by došlo ke kompromisu ohledně celkové hmotnosti. 

Značka DS Automobiles, která je dvojnásobným šampionem Formule E v letech 2019 a 2020, patří mezi špičkové výrobce elektromobilů. Nová vývojová verze platformy EMP2 byla navržena tak, aby do ní bylo možné zabudovat novou generaci plug-in hybridního hnacího ústrojí, aniž by se snížila prostornost kabiny nebo velikost zavazadlového prostoru. Přeplňovaný čtyřválcový motor o výkonu 180 k doplňuje elektromotor o výkonu 110 k spojený s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8, celkový výkon tak dosahuje 225 k. Vše napájí výkonnější baterie s novými kompaktnějšími články s větší kapacitou umístěná za deformovatelným příčným nosníkem, která zajišťuje dojezd více než 50 kilometrů v režimu nulových emisí (kombinovaný cyklus WLTP). V nabídce budou rovněž benzinové verze PureTech o výkonu 130, 180 a 225 k a dieselová verze BlueHDi o výkonu 130 k. Všechny tyto modely budou vybaveny výhradně osmistupňovou automatickou převodovkou. DS 4 tak představuje širokou škálu velmi účinných verzí dostupných s různými typy motorů a špičková aerodynamická řešení.

Poloautonomní řízení 2. úrovně, což je nejvyšší úroveň, která je dnes na silnicích povolena, již je v nabídce u vozů DS 3 Crossback, DS 7 Crossback a DS 9, u vozu DS 4 se objevuje v nové verzi DS Drive Assist 2.0.Tempomat přizpůsobuje rychlost vozu podle okolního provozu a je schopen v dopravní zácpě zastavit a opět nastartovat. Systém také zajišťuje přesné umístění vozu v jízdním pruhu dle volby řidiče. U vozu DS 4 je tato funkce obohacená o tři nové prvky: asistent změny jízdního pruhu, úprava rychlosti v zatáčkách a očekávaná rychlost u dopravního značení.

Volant je vybaven senzorem úchopu, který neustále kontroluje, zda je řidič aktivní a má stále ovládání vozu pod kontrolou. Nové radary ve čtyřech rozích vozu umožňují další funkce, jako je sledování mrtvého úhlu ve velké vzdálenosti (s dosahem 75 metrů) a upozornění na provoz za vozem, jehož cílem je zabránit kolizi v souvislosti s mrtvými úhly.

DS 4 je z 95 % vyroben z opakovaně použitelných materiálů a z 85 % z recyklovatelných dílů. 30 % hmotnosti vozu pochází z obnovitelných nebo recyklovaných materiálů, rozdělených mezi kovy a polymery. Části palubní desky, které nejsou vidět, jsou z 20 % vyrobeny z konopí. Mezi recyklované materiály patří i polypropylen, polyesterová vlákna a elastomer, které se používají pod podvozkem jako deflektory, tlumiče hluku nebo podpěry. 

Prodej nového DS 4 bude zahájen ve čtvrtém čtvrtletí roku 2021 v nabídce 7 odstínů: Zlatá Cuivré a Šedá Laqué, které doplňují již známé odstíny Cristal Pearl, Šedá Platinum, Červená Velvet, Bílá Nacré a Černá Perla Nera.

Fotogalerie
The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka