Plzeň chce dotace na tramvajovou trať na Borská pole, projekt je za víc než půl miliardy

Plzeň požádá o dotaci na prodloužení tramvajové tratě na Borská pole. Žádosti podá do Operačního programu Doprava a také do Integrovaného regionálního operačního programu.

Cílená propagace v Plzni

Postup odsouhlasili radní města. Projektem se radnice snaží vyřešit nevyhovující situaci, kdy výrazně expandující lokalitu Borská Pole obsluhují pouze autobusy a jedna linka trolejbusu. Po vybudování tratě nebudou muset lidé přestupovat při cestách z centra k Západočeské univerzitě, odpadne nárazové přetížení autobusů a vytvoří se podmínky pro vybudování chybějícího záchytného parkoviště.

„Na realizaci tohoto projektu chceme získat dotace ze dvou zdrojů. Konkrétně na projekt Prodloužení tramvajové tratě na Borská pole – část Tramvajová trať to bude z Operačního programu Doprava, celkové náklady jsou v tomto vyčísleny na 597 milionů korun včetně DPH. Výše dotace může dosáhnout maximálně 85 procent z celkových způsobilých nákladů projektu, které jsou odhadnuty na zhruba 381 milionu korun. Druhým zdrojem má být Integrovaný regionální operační program, z něhož chceme podporu na část nazvanou Přestupní uzel Plzeň/Kaplířova – Dobřanská. Celkové náklady jsou odhadnuty na necelé 64 miliony korun včetně DPH, z toho je odhadovaná výše způsobilých nákladů 47,8 milionu korun, maximální výše dotace může činit 90 procent způsobilých nákladů,“ uvedl ekonomický náměstek Pavel Kotas.

Lokalita Borských polí má zhruba 350 hektarů. To území prodělalo v posledních 20 letech výrazný rozvoj s různými typy zástavby. Nachází se tam průmyslová zóna s více než desetitisíci pracovních míst, obchodní centra, polyfunkční administrativní domy, bytové domy a univerzitní komplex. Území bylo do roku 2011 obsluhováno pouze autobusy, poté přibyla jedna linka trolejbusu.

Největší objem cestujících je na zastávkách poblíž křižovatky ulic Klatovská (silnice I/27) x Kaplířova x U Borského parku. Přesun cestujících mezi linkami tramvajové, autobusové MHD a autobusové VLD se odehrává převážně přes silnici I/27, která je zatížena osobní automobilovou dopravou. Počet cestujících přepravených na Borská pole v pracovní den v čase od 5 do 21 hodin v jednom směru je zhruba 6 300 osob, z nich ve směru z Bor přijíždí 3 900 osob a ve směru z centra 2 400 osob. Dále v trase Bory - Západočeská univerzita přijíždí 1 900 osob. V opačném směru jsou čísla obdobná. Většina cestujících je nucena k dosažení cíle kombinovat několik spojů a dopravních prostředků.

Stavební objekty, které jsou součástí projektu, zahrnují vedle samotné tramvajové trati včetně doprovodné infrastruktury (zastávky, měnírna atd.) také řadu objektů komunikací (Klatovská, U Borského parku, Kaplířova, U Letiště, parkoviště u úřadu práce), inženýrských sítí (kanalizace, vodovod, plynovod, horkovod, silnoproudé a slaboproudé rozvody atd.), světelného signalizačního zařízení, veřejného osvětlení atd.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
út 29.08.2017 10:07



2 +
 
The Loop Jazz Club

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka