Plzeň navrhuje úpravu křižovatky Jateční a Těšínská

Město Plzeň připravuje úpravu křižovatky Jateční a Těšínská, která je součástí krajské silnice II. třídy a slouží k napojení severozápadní části města na státní silnici I. třídy I/26. Rada města Plzně schválila návrh úpravy s tím, že křižovatka by po stavebních zásazích byla světelně řízenou.

Cílená propagace v Plzni

Na základě rozhodnutí rady zadá Správa veřejného statku města Plzně zpracování dokumentace pro územní rozhodnutí, které bude podkladem pro úpravu křižovatky.

„Křižovatka je tříramenná, neřízená. V minulosti zde bývala světelná signalizace, která musela být z důvodu technické nezpůsobilosti v roce 2012 demontována. V době dopravních špiček je křižovatka v současném stavu na hranici kapacity, tvoří se tam fronty vozidel. Přechody pro chodce leží v nevhodných místech a z hlediska délky nevyhovují platným normám,“ přiblížil současný stav Petr Náhlík, náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí. Za uplynulých pět let v místě došlo k 33 nehodám, z toho 20 bylo z důvodu nedání přednosti v jízdě.

Cílem je navrhnout úpravu křižovatky tak, aby se zvýšila její kapacita a byl lépe vyřešen pohyb chodců a cyklistů. Byly zpracovány dvě varianty, první varianta obsahuje okružní křižovatku, druhá navrhla uspořádání křižovatky do tvaru T, která na každém rameni bude mít dva řadicí pruhy. Jako podklad pro rozhodnutí o výběru typu křižovatky bylo zpracováno kapacitní posouzení obou variant. Obě varianty zajišťovaly dostatečnou rezervu kapacity, světelně řízená křižovatka má však rezervu větší a z hlediska MHD lépe zajistí plynulý průjezd vozidel  MHD.

„Rada města Plzně se rozhodla pro druhou variantu, která počítá s tím, že v prostoru křižovatky jsou dělicí a směrovací ostrůvky, které jsou použity i pro normové dělení délky přechodů pro chodce. Přechod přes severní rameno ulice Jateční je posunut co nejvíc do prostoru křižovatky tak, aby se maximálně prodloužil pruh pro odbočení doleva do Těšínské ulice. Délka tohoto pruhu je limitovaná polohou železničního mostu, pruh je však pro dosažení kapacity na řízené křižovatce nezbytný,“ uvedl Petr Náhlík. 

Cena stavby bude stanovena po zpracování projektové dokumentace, odhad počítá s částkou kolem 13 milionů korun. „Velmi bude záležet na tom, jaký rozsah opravy vozovky bude do stavby zahrnut. Vozovka je součástí krajské silnice II. třídy a její oprava by měla být hrazena z prostředků Plzeňského kraje. Město Plzeň bude hradit chodníky, veřejné osvětlení, světelnou signalizaci a podobně,“ doplnil Petr Náhlík. Zpracování dokumentace pro územní řízení zajistí Správa veřejného statku města Plzně. 


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
st 07.12.2016 12:12



5 +
 
The Loop Jazz Club

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka