Plzeň se chystá zadat SUPERDIO - Dopravně Inženýrské Opatření pro území celého města

Plzeň potřebuje zpracovat návrh dopravně inženýrských opatření, která příští rok i v dalších letech minimalizují dopady realizovaných infrastrukturních staveb na dopravu ve městě, proto připravuje tzv. SUPERDIO.

Cílená propagace v Plzni

Klíčový podklad bude obsahovat informace ke všem připravovaným stavbám na území města, době jejich realizace, zahrne investiční plány všech veřejných investorů, tedy především státu (Ředitelství silnic a dálnic České republiky a Správa a údržba železniční dopravní cesty), Plzeňského kraje (Správa a údržba silnic Plzeňského kraje), ale také městského odboru investic, Vodárny Plzeň a Správy veřejného statku města Plzně. Současně vznikne koordinační skupina, která se bude ve spolupráci s projektantem podílet na navrhování efektivních objízdných tras. 

„V roce 2016, i v letech následujících, nás všechny, kdo žijeme na území města Plzně, čeká řada velkých i menších investičních akcí významně ovlivňujících dopravu. Odborné útvary města si uvědomují, že dopad realizace těchto staveb do veřejné i individuální dopravy bude v dosud nebývalém rozsahu. Zpracováním dokumentace SUPERDIO, která má umožnit koordinaci velkých staveb, chceme předejít tomu, aby se dostaly do konfliktu objízdné trasy pro jednu stavbu s objízdnými trasami jiných staveb. Nechceme, aby na objízdné trase nutné pro rekonstrukci státní silnice nastala situace, že kvůli jiné investici bude jiným dopravním úřadem povolena stavba respektive uzavírka na této trase,“ řekl náměstek pro oblast dopravy a životního prostředí Petr Náhlík. 

Mezi významné stavební akce s předpokladem realizace v období 2016 až 2019 patří rekonstrukce železničních mostů nad Mikulášskou třídou, mostu na Rokycanské na silnici I/26, dále oprava mostu generála Pattona na silnici I/27 včetně budování vyhrazeného třetího jízdního pruhu na Karlovarské třídě, rekonstrukce Letkovské ulice, třetí etapa opravy tramvajové trati na Karlovarské třídě a další. Radnice si uvědomuje, že při realizaci státních investic půjde z pohledu dopravy, kterou využívají jak všichni občané, tak i návštěvníci města, o náročné období, současně ale nechce bránit a brzdit stavby veřejných investorů významných dopravních staveb realizovaných zejména z prostředků EU a státu. 

Základní údaje o významných připravovaných stavbách a předpokládané době jejich realizace shromáždily útvary Technického úřadu Magistrátu města Plzně. Na soupis staveb, které jejich investoři připravují k realizaci v letech 2016, 2017, 2018 a dalších, naváže grafický zákres jednotlivých staveb do přehledné situace celého města Plzně s uvedením priorit. „V témže formátu budou navrženy, projednány a zveřejněny přehledným způsobem objízdné trasy městské hromadné dopravy všech trakcí i trasy příměstských linek a spojů provozovaných v režimu autobusové veřejné linkové dopravy a následně i doporučené objízdné trasy pro individuální dopravu,“ uvedl ředitel technického úřadu magistrátu Jiří Kozohorský. Technický úřad také připravuje vytvoření poradní koordinační skupiny, v níž budou zastoupeni všichni investoři, Plzeňský organizátor veřejné dopravy, zástupci všech silničních správních úřadů příslušní k povolování uzavírek pozemních komunikací na území města Plzně. Výstup z pravidelných zasedání poradní skupiny ve formě grafického výstupu pak bude podkladem pro samosprávné složky města, které se budou vyjadřovat k jednotlivým řízením o uzavírkách komunikací, aby byl vždy zajištěn průjezd veřejné dopravy i osobní dopravy, byť s jistým omezením. Výstupem z jednání poradní skupiny bude i soupis ulic, na kterých nebude možné v době realizace státních staveb povolit uzavírky pro ostatní investory, respektive pro pořádání sportovních či kulturních akcí, aby nebyla ohrožena, byť omezená, průjezdnost města Plzně. 

„Následující tři roky budou velmi těžkou zkouškou jak pro investory, tak pro dopravce. Stejně těžká zkouška ovšem čeká i občany a návštěvníky Plzně, politiky nevyjímaje. Rozhodně to nebude lehké období, ale je lepší umožnit v Plzni stavět, než se deset let dohadovat o poloze nádraží jako třeba v Brně. Konfliktním situacím se při miliardových investicích na páteřní dopravní infrastruktuře v hustě zastavěném území, tedy ani v Plzni, bohužel nelze vyhnout, ale město se bude spolu s investory a dopravci snažit o minimalizaci dopadů a o udržení dopravních omezení ve snesitelných mezích. K tomu mohou samozřejmě pomoci nejen občané (ať již jako řidiči nebo jako cestující), ale i další subjekty a instituce, jež mají vliv na množství používaných vozidel na území Plzně,“ dodal Petr Náhlík.  


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka