Rozhovor se specialisty na nápojové automaty na kávu

Chutná vám káva z nápojových automatů? Máte raději espresso, cappuccino nebo latte macchiato? Přinášíme vám exkluzivní rozhovor se specialisty na provozování, pronájem a servis nápojových automatů na kávu.

Jarní servisní akce AUTO CB

Chutná vám káva z nápojových automatů? Máte raději espresso, cappuccino nebo latte macchiato? Přinášíme vám exkluzivní rozhovor se specialisty na provozování, pronájem a servis nápojových automatů na kávu. Rozhovor s odborníky na nápojové automaty na kávu z plzeňské firmy Lcafe vending s.r.o. je zvláštní především tím, že jde o dva rozhovory realizované v různých letech a s různými lidmi. Jednu část rozhovoru tvoří odpovědi pana Ing. Jaroslava Jelínka – zakladatele společnosti Lcafe vending s.r.o., které byly otištěny v časopise VENDING report (6/2009 v článku Ingredience dneška a zítřka) a druhou část rozhovoru tvoří odpovědi současného zástupce firmy pana Radka Vintra. Přečtete si odpovědi obou pánů a porovnejte trendy v oblíbenosti nápojů z roku 2009 a 2014!

Jaké horké nápoje, všeobecně řečeno, jsou u Vašich zákazníků nejoblíbenější?

Jaroslav Jelínek (2009): Tam, kde zákazníci mohou přijmout cenu za nejkvalitnější zrnkovou kávu, tak je to espresso.

Radek Vintr (2014): Odpověď pana Jelínka je i po letech stále platná. Espresso z kvalitní kávy vede. Zcela záměrně jsem však použil slovo „kvalitní“. Zrnkové kávy je v dnešní době na českém trhu dostatek. Je však třeba si uvědomit, že kvalitní nápoj je výsledkem zpracování jen a pouze kvalitní suroviny a to správným technologickým postupem. I sebevíce kvalitní káva zpracovaná nekvalitním kávovarem nebo nápojovým automatem není zárukou kvalitního a chutného nápoje.

Patří klasické Latte macchiato, cappuccino stále ještě mezi trendové nápoje nebo existují nové chuťové směry?

Jaroslav Jelínek (2009): Ano, Latte macchiato, cappuccino, čokoláda se šlehačkou jsou na prvním místě, ale dělá nám radost a bavíme se tím, že připravujeme některé nápoje podle vlastní fantazie, která čerpá z přání zákazníků, když dojde ke shodě, tak jednoznačně vedou.

Radek Vintr (2014): Stále platí, že se snažíme našim zákazníkům vyjít chuťově vstříc a neexistuje pro nás v tomto směru žádné dogma. Pokud je káva chutná, své zákazníky si najde. Ze zpětných reakcí od našich zákazníků víme, že se snaží vyzkoušet postupně všechny druhy nápojů, které jim naše nápojové automaty na kávu umí připravit.

Nasazujete především prémiové výrobky?

Jaroslav Jelínek (2009): Především se snažíme poznat všechny novinky na trhu a naučit se s nimi pracovat, nic neupřednostňujeme dopředu.

Radek Vintr (2014): Pracujeme s těmi produkty a dodavateli, kteří nám dokáží garantovat stálou kvalitu nápojů nabízených v našich nápojových automatech. Zároveň zkoušíme a hledáme na českém trhu nové produkty odpovídající aktuálním požadavkům zákazníků.

Podařilo se Vám prosadit navýšení cen za prémiovou kvalitu s lepší chutí a kvalitou nebo to Vaši zákazníci nehonorují?

Jaroslav Jelínek (2009): Nepodařilo, snad díky zvyšující se kvalitě služeb jsou naše místa odolná konkurenčním nabídkám.

Radek Vintr (2014): Opět nelze jinak než souhlasit. V dnešní době již asi nikoho nepřekvapí fakt, že pro českého zákazníka (a to platí ve všech odvětvích, nejen v tom našem) je určující cena produktu nebo služby, za kterou platí. Kvalita nebývá většinou na prvním místě, které ho zajímá. Na druhou stranu je pro českého zákazníka pozitivní skutečnost, že je v oboru nápojových automatů tak veliká konkurence, že není možné jít cestou snižování kvality za účelem zachování ceny. Pokud se někdo v našem oboru touto cestou vydá, daleko nedojde.

Co je důležité pro kvalitu a chuť Vašich horkých nápojů: Vaši zákazníci nebo Vaše zkušenosti?

Jaroslav Jelínek (2009): Láska k této práci, úcta k lidem, kterým služby poskytujeme a radost ze splněných přání.

Radek Vintr (2014): Odpověď pana Jelínka je opět bezezbytku platná i v dnešní době. Lidé se však stále více učí jak poznat kvalitní kávu a jak si jí vychutnat a proto se stále snažíme o bližší kontakt se zákazníky, abychom dokázali lépe reagovat na jejich podněty a požadavky.

Co je u ingrediencí absolutní „No-go“ a proč?

Jaroslav Jelínek (2009): Je pravda, že s některými firmami zatím nedovedeme obchodovat, některé lidské vlastnosti jsou pro nás NO-GO.

Radek Vintr (2014): Od roku 2009 se obor nápojových automatů hodně posunul profesionálně vpřed a my dnes víme s kým obchodovat a s kým ne. Kvalitu nabízeného produktu a služeb umíme na počátku obchodního vztahu rozpoznat, pokud však kvalita produktu nebo služeb začne klesat, nebo je nestabilní, je to pro nás veliký problém a obchodní vztah ukončujeme.

… a co je podle Vašeho názoru „Must-have“? Jak byste je popsali?

Jaroslav Jelínek (2009): Mít přátele v oboru a nezklamat je, ani zákazníky, rychle, dobře a s úsměvem plnit non stop jejich přání.

Radek Vintr (2014): Mám-li navázat na odpověď mého předchůdce, pak je to rovněž kvalitní produkt z kvalitních surovin, profesionální přístup a férové jednání jak vůči zákazníkům, tak i vůči obchodním partnerům a v neposlední řadě i vůči konkurenci.

Jaký názor máte na opět se vyskytující nové chuťové variace od výrobců? Je to zajímavé?

Jaroslav Jelínek (2009): Jsme rádi, že se snaží a testujeme novinky.

Radek Vintr (2014): Novinky se na našem trhu objevují takřka neustále. Faktem však zůstává, že jen málo z nich se na trhu uchytí. Pokud dodavatel disponuje opravdu kvalitním a tedy žádaným produktem, nemá většinou potřebu svůj sortiment příliš často měnit nebo rozšiřovat. Každopádně testovat nové věci, které se objevují na trhu, je v našem oboru nezbytností, která nás posouvá vpřed.

Kdybyste si mohli něco přát, co byste si přáli od výrobců ingrediencí?

Jaroslav Jelínek (2009): Dodavatelů je v Evropě dost a jsme spokojeni, dokážeme si vybrat.

Radek Vintr (2014): Aby vydrželi a aby minimálně udrželi kvalitu svých výrobků.

Váš odhad: jakým směrem by se mohl vyvíjet svět ingrediencí? Více kvality za vyšší cenu? Více chuťových směrů? Více kombinací čajů?

Jaroslav Jelínek (2009): Více kvality za stejné ceny, kruté, ale tak to vidím.

Radek Vintr (2014): V případě prodeje kávy prostřednictvím nápojových automatů momentálně platí předpoklad pana Jelínka vyřčený již v roce 2009. Pokud je ale konzumace vysoce kvalitní kávy spojena i s příjemným prostředím, je český zákazník ochoten si za opravdu kvalitní kávu připlatit.

Kontakt na společnost Lcafe vending s.r.o.

Tyršova 1019 Vejprnice - Plzeň 330 27
Email: info@Lcafe.cz
Mobil: +420 736 620 715
Web: http://www.lcafe.cz/


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Další články z rubriky

ARCHIV ZPRÁV
11.04.2014 10:21



4 +
 
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka