Škodovka chce prodat budovu ředitelství

Plzeňská Škoda Holding zvažuje prodej rozsáhlé čtyřpatrové budovy ředitelství poblíž centra města u hlavní brány v Tylově ulici. Podnik zatím ale pouze sonduje zájem u firem, kraje i města.


Plzeňská Škoda Holding zvažuje prodej rozsáhlé čtyřpatrové budovy ředitelství poblíž centra města u hlavní brány v Tylově ulici. Podnik zatím ale pouze sonduje zájem u firem, kraje i města. Více než polovina ze stovek kanceláří je nevyužitá. Část z nich Škoda pronajímá. Rozhodnutí o prodeji zatím nepadlo, ale dá se očekávat v příštím roce, řekl místopředseda představenstva holdingu Tomáš Krsek.
Škoda Holding nedávno zahájila stavbu nových tří výrobních hal Škody Transportation, kde se budou vyrábět lokomotivy, tramvaje a vozy metra. Jejich součástí bude administrativní objekt, kam se má přestěhovat také vedení celého holdingu. Jejich otevření se plánuje v lednu 2008.
"Prodej objektu ředitelství není naším podnikatelským záměrem," dodal Kresk. Potvrdil ale, že budova je naddimenzovaná. Ještě v 80. letech minulého století měla Škodovka téměř 40.000 zaměstnanců, nyní necelou desetinu. Na začátku 90. let bylo v kancelářích ředitelství zhruba 500 zaměstnanců, nyní jich je tam asi desetina a více už jich nebude.
Plzeňský magistrát tvrdí, že město by tak rozlehlou budovu těžko využilo. Podle jeho vedení bude určitě drahá a nákladný bude také její provoz. Navíc by se pro potřeby úředníků musela náročně upravit.
"Vůbec nevím, k čemu by se taková monstrózní stavba dala využít," uvedl zástupce hejtmana pro ekonomiku Vladislav Vilímec. Nedokázal ani odhadnout, zda by ji v Plzni dokázala zaplnit státní instituce, možná by se hodila pro školství. Krajský úřad i magistrát mají vyhovující prostory.
Vilímec dodal, že radnice hledá prostor pro krajskou galerii. Škodovácká kancelářská budova je ale pro ni nevhodná. Kraj proto po konzultaci s městem nechal vypracovat studii, která srovná náklady dvou navržených lokalit. První variantou je nová budova v prostoru pod centrálním plzeňským náměstím U Zvonu, kterou preferuje město i krajský odbor kultury, neboť je vedle západočeské galerie Masné krámy. Druhou variantou je využití architektonicky zajímavé budovy ve Škodovce, tzv. ASAPu. Tam by mohlo vzniknout nové společenské centrum Plzně, což by bylo zajímavé pro město.
Poloha ředitelství, jedné z dominant krajského města, je velmi dobrá. Je tam parkoviště pro více než 300 vozů, zastávky MHD a je naproti centrálnímu autobusovému nádraží. "Kanceláří je v Plzni dost, ceny jdou dolů," řekl Pavel Pubec, majitel stejnojmenné realitní kanceláře v Plzni. Potvrdil to i Vilímec. Tržní cenu objektu si Pubec netroufl odhadnout. Podle něj by se mohla využít pro státní účely typu finančního nebo sociálního úřadu.
Zatím je ale prostor "napůl mrtvý". Výrazně se však oživí, až se otevře škodovácký areál jiným firmám, což nyní startuje v části Karlov. Napomoci má podle náměstka primátora Vladimíra Duchka také stavba severojižního průtahu, který by zhruba v úseku dvou kilometrů vedl přes škodovácký areál. Se stavbou čtyřproudé silnice, která by vedla od první brány Škody Holding v Tylově ulici k páté bráně na Karlově, se má začít nejdříve v roce 2009.





Vizovické Trnkobraní 2024

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
po 04.12.2006 13:50



0 +
 
Dotace na elektormobilitu

Hlavní zprávy

 

Hrady.cz - letní kulturní festival 2024