Slovenská flotila RegioPanterů se rozroste o pět jednotek ze Škodovky

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) objednala dalších pět kusů čtyřvozových nízkopodlažních elektrických jednotek typu RegioPanter.

Jarní servisní akce AUTO CB

Využívá tak možnost, která je součástí smlouvy na dodání 9 kusů elektrický jednotek s opcí na dalších 11 souprav, kterou podepsala ZSSK s konsorciem Škoda Group a ŽOS Trnava v září roku 2021. Dodání pěti nových souprav proběhne v průběhu roku 2025.

Prvních devět nových čtyřvozových souprav plánuje ZSSK nasadit v Košickém a Prešovském kraji. Nyní se rozhodla uplatnit i část opce a nakoupit dalších pět kusů. Tato zakázka je pokračováním úspěšné spolupráce mezi Škodou Group, ŽOS Trnava a Železničnou spoločností Slovensko. Škodovka společně s ŽOS Trnava v minulosti vyrobila a dodala slovenskému partnerovi 25 vlaků stejného typu. Díky nové objednávce se tak slovenská flotila RegioPanterů rozroste na 39 kusů.
 
„Slovenská železnice se významně modernizuje a jsme velmi rádi, že můžeme být u toho. Velmi si vážíme naší dlouhodobé spolupráce s Železničná spoločnosť Slovensko. Slovensko je pro naši skupinu klíčovou zemí kde dlouhodobě rozvíjíme naše aktivity a velmi intenzivně spolupracujeme s našimi slovenskými partnery. Tento vlak je konkrétním důkazem velmi dobré slovensko-české spolupráce a je velmi důležité vyzdvihnout skvělou spolupráci s ŽOS Trnava, se kterou rozvíjíme spolupráci i na dalších projektech mimo Slovensko. Produkty Škoda Group jsou na Slovensku viditelné jak na železnici, kde se cestující mohou kromě RegioPanterů svést také elektrickými jednotkami 671 nebo push-pull soupravami, tak rovněž naše tramvaje Bratislavě významně napomohli zmodernizovat bratislavskou městskou dopravu a dále ještě cestující mohou využít škodovácké trolejbusy několika dalších městech,“ popisuje Tomáš Ignačák, President of CZ/SK Region ve Škoda Group.
 
Ministr dopravy a výstavby Slovenské republiky, Andrej Doležal, po podpisu financování s předsedou představenstva a generálním ředitelem ZSSK Romanem Koreňem uvedl: „Jsem velmi rád, že začínáme reálně čerpat prostředky z Plánu obnovy a odolnosti SR. Toto je vůbec první projekt spadající pod ministerstvo dopravy, který má podepsané financování z plánu obnovy. Chceme vyčerpat maximum prostředků, které nám byly přiděleny, a toto je první krok k naplnění tohoto cíle.“

Předseda představenstva ZSSK Roman Koreň dodává: „Těchto dalších 5 ks elektrických jednotek je signálem, že to s modernizací vozového parku ZSSK myslíme vážně. Mám radost z toho, že přispíváme ke zvýšení kvality přepravy opět na východě Slovenska, kde se již brzy dočkají prvních nových elektrických jednotek.“

Vozidla typu Panter budou nasazována na tratě Košického a Prešovského kraje, konkrétně na traťovém úseku Čierna n/Tisou – Košice – Prešov. Prešov – Košice (trať č. 188) a Košice – Michaľany – Slovenské Nové Mesto – Čierna n/Tisou (trať č. 190).

Klíčové vlastnosti elektrických jednotek
Elektrické jednotky RegioPanter jsou na Slovensko dodávány jako dvousystémové, pro napětí 3 kV DC nebo 25kV 50 Hz s kapacitou 343 sedadel. Jsou určeny pro provoz na regionálních tratích s klasickým rozchodem 1 435 mm a maximální rychlostí 160 km/h. Cestujícím nabízí plně klimatizovaný, otevřený prostor s pohodlnými sedadly. Nezbytnou součástí jsou i zásuvky, připojení Wi-Fi, a audiovizuální informační systém. Pro rychlou, bezpečnou a pohodlnou výměnu cestujících mají soupravy nízkopodlažní nástup a dveře o šířce 1 500 mm. V soupravě jsou i multifunkční prostory pro invalidy, dětské kočárky či jízdní kola.

Fotogalerie
The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ČNSO studio

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka