V kraji budou jezdit první nové motoráky

České dráhy (ČD) uvedly v Plzeňském kraji do provozu první dva moderní motorové vlaky Regionova. Soupravy, které vznikly přestavbou starých vozů, budou od konce tohoto týdne jezdit na trati Domažlice - Klatovy - Horažďovice.


České dráhy (ČD) uvedly v Plzeňském kraji do provozu první dva moderní motorové vlaky Regionova. Soupravy, které vznikly přestavbou starých vozů, budou od konce tohoto týdne jezdit na trati Domažlice - Klatovy - Horažďovice. Řekl to náměstek ředitele osobní dopravy a přepravy pro Plzeňský kraj Vladimír Kostelný.
"Soupravy, každá s kapacitou více než 200 cestujících, nahradí současné motorové jednotky řady 810 z poloviny 80. let minulého století," dodal. Jejich dodávky budou pokračovat v příštím roce, ale zatím není jisté v jakém termínu. ČD je budou v Plzeňském kraji nasazovat na jednokolejných periferních tratích typu Bezdružice - Pňovany, Plzeň - Žatec, na lokálních tratích na Domažlicku, Klatovsku a Tachovsku.
Kapacita vozů zůstane ve srovnání se současnými jednotkami stejná, výrazně se ale zvýší komfort cestujících. "Chceme přilákat více lidí na lokální a regionální železniční tratě," uvedl náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Jiří Kolář.
Dráhy dávají podle něj do obnovy vozového parku ročně řádově miliardy korun. Příští rok to bude více než 2,2 miliardy Kč. Do nákupu Regionov letos investují 400 milionů Kč. Tyto jednotky dají do všech krajů po dvou kusech. "Jsou to stovky milionů do pořízení nových vozidel a zhruba jedna miliarda korun do údržby," uvedl Kolář. Na to si ČD prý jízdným nevydělají.
Letos bude v Česku uvedeno do provozu asi 20 motorových jednotek Regionova. Dříve než Plzeňský kraj je získalo šest krajů - Jihočeský Zlínský, Karlovarský, Královéhradecký, Olomoucký a Vysočina.
Během dvou let by dráhy měly mít k dispozici 100 jednotek. Soupravy vznikají v šumperské firmě Pars nova přestavbou motorového vlaku řady 810 a přípojného vozu. Mají 84 míst k sezení a 115 k stání. Cena vozu je kolem 20 milionů Kč. Pořízení nové zahraniční soupravy je až čtyřikrát dražší.
Žluto-oranžovo-zelené soupravy, které nesou na přídi a bocích názvy a loga Plzeňského kraje, se dnes odpoledne přesunou do klatovského depa. Nové vlaky, kde zaplatí lidé dosavadní jízdné, budou jezdit ve stejných časech.
Na trati Plzeň - Most už nově jezdí rekonstruované vozy řady 843 a začátkem příštího roku se po tratích na Domažlicku a na severu Plzeňska začnou pohybovat dvě rekonstruované velké motorové jednotky řady 854.
V Plzeňském kraji je nyní 15 tratí, kromě linií Plzeň - Praha a Plzeň - Kozolupy jednokolejných. Jejich délka dosahuje téměř 740 kilometrů, z toho 223 km je elektrifikovaných. V regionu je 199 zastávek, k nimž přibude na přelomu roku ještě Plzeň-Zadní Skvrňany.


Hrady.cz - letní kulturní festival 2024

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
st 13.12.2006 18:00



0 +
 
Dotace na elektormobilitu

Hlavní zprávy

 

Auto CB - Nová Škoda Kodiaq