V kraji se mimo potravin online nejčastěji nakupovalo oblečení

V karanténě nakupovalo 71 procent Čechů online. V Plzeňském kraji se mimo potravin nejčastěji nakupovalo oblečení a vybavení do domácnosti.

Jarní servisní akce AUTO CB

Koronavirus posílil chuť Čechů nakupovat online. Podle výzkumu agentury IPSOS, realizovaného pro společnost ESSOX, přivedlo uzavření prodejen do online obchodů 14 % spotřebitelů, kteří nikdy předtím online nenakupovali.  Necelá pětina z těchto nových zákazníků přitom patří do věkové kategorie 54 až 65 let. V Plzeňském kraji každý druhý respondent nakoupil online mimo potravin také oblečení a vybavení do domácnosti.

Rozšíření koronaviru a související razantní opatření měla zásadní dopad na všechny sféry obchodu. „Proto jsme i my v ESSOXu museli hledat nové cesty a řešení, jak se přizpůsobit potřebám našich partnerů, jejichž prodeje se přesunuly do online prostředí,“ uvedla Jana Hanušová, generální ředitelka společnosti ESSOX.

V době uzavření autosalonů a autobazarů dokázal ESSOX upravit své procesy pro on-line prodeje automobilů. Celkem profinancoval 530 vozidel, z toho téměř 290 prodaných kompletně online.  „Nyní již pozorujeme postupný návrat k prodejům v kamenných obchodech, a to hlavně u financování automobilů, ale i elektroniky a jiného spotřebního zboží,“ dodala Jana Hanušová.

Nováčci v e-shopech a významné rozdíly mezi kraji
Čtvrtina respondentů v rámci výzkumu uvedla, že si online zakoupila i zboží, které by si za normálních okolností nepořídili. Patřil mezi ně například nákup čerstvého ovoce a zeleniny, které zejména mimo Prahu a krajská města nakupují lidé online jen velmi zřídka. Mezi netradičními komoditami pořízenými online se překvapivě objevil také nákup automobilu či kuchyně na míru. Zatímco v Karlovarském kraji se na internetu nejvíce nakupovalo oblečení (70 %) a léky (60 %), obyvatelé Vysočiny nejčastěji nakupovali elektroniku (52 %) a potřeby pro kutily (42 %). Nejméně dotázaných si vyzkoušelo nákup potravin online v Královéhradeckém (9 %) a Olomouckém kraji (5 %).

Nákupní chování mužů a žen
Online nákupu využilo v době koronavirové karantény 74 % žen a 68 % mužů. Zajímavé je srovnání nákupního chování mezi pohlavími. Zatímco muži řešili nejčastěji nákup elektroniky (50,5 %), vybavení domácnosti (41 %) nebo potřeby pro kutily a zahradu (37 %), u žen se v seznamu nákupů objevovalo nejčastěji oblečení (56 %), léky (33 %) a jídlo pro domácí mazlíčky (23 %). Ženy i muži pak stejnou měrou (30 %) nakupovali potraviny.
Výsledky výzkumu naznačují, že v průběhu karantény byli Češi v otázce ekonomické budoucnosti poměrně optimističtí. Více než polovina oslovených uvedla, že se výše jejich útraty v období koronaviru nezměnila.
12 % oslovených utratilo o tisíc korun více a 8 % vydalo o dva tisíce korun více než při běžných nákupech. Téměř čtvrtina oslovených uvedla, že se jim nákupy online osvědčily a plánují u nich zůstat i nadále.


The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
The Loop Jazz Club

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka