Ve Škodě Transportation se rodí jednotky RegioPanter po západ Čech

Ve výrobních halách plzeňské společnosti Škoda Transportation proběhl kontrolní den výroby 31 elektrických jednotek typu RegioPanter.

Jarní servisní akce AUTO CB

Čtyři z nich jsou určené pro linku Plzeň – Cheb – Karlovy Vary. Obslouží nové spěšné vlaky spojující bez přestupu Plzeň a Karlovy Vary.  

„Přímo ve výrobních halách jsem se přesvědčil, že výroba našich jednotek RegioPanter probíhá naplno. Mohl jsem vidět vozy v různém stupni rozpracovanosti od téměř dokončené jednotky po svařování skříní a montáž jednotlivých komponentů. Od zástupců Škody Transportation jsem dostal ujištění, že navzdory dopadům pandemie COVID-19, která přirozeně ovlivnila také výrobu vlaků, dělají všechno proto, aby objednané jednotky byly dodány včas tak, abychom s nimi v červnu příštího roku mohli odstartovat provoz nové zrychlené linky, která spojí Karlovy Vary, Cheb, Mariánské Lázně a Plzeň,“ říká ke kontrolnímu dni Martin Hurajčík, náměstek hejtmana Karlovarského kraje pro oblast dopravy, silničního hospodářství, kultury a památkové péče.     

„České dráhy objednaly pro novou linku mezi Plzeňským a Karlovarským krajem celkem čtyři jednotky RegioPanter. Vlaky budou jezdit prakticky po celý den ve dvouhodinových intervalech a nabídnou úplně nové přímé spojení bez přestupů z Karlových Varů a Sokolova do Mariánských Lázní a Plzně, tím se současně propojí oblasti Sokolovska a Stříbrska. Cestovní doba nových vlaků mezi Plzní a Chebem bude oproti expresům jen o 6 minut delší,“ připomněl Vladimír Omelka, obchodní ředitel Regionálního centra obchodu Českých drah v Karlovarském kraji, který se kontrolního dne účastnil za České dráhy.   

„Zakázka na výrobu 31 jednotek RegioPanter pro České dráhy je ve vysokém stupni rozpracovanosti, a to i navzdory komplikacím spojeným s pandemií COVID-19, která způsobila zdržení některých subdodávek. V různé fázi výroby máme mnoho jednotlivých vozů a na naší zkušební koleji v závodě je již na zkouškách první kompletní jednotka. Denně detailně vyhodnocujeme průběh výroby a upřesňujeme výrobní harmonogram tak, abychom vlaky dodali například právě na novou linku v Karlovarském kraji,“ říká Ivo Gurňák, Sales Area Director Škoda Transportation.

České dráhy uzavřely s konsorciem společností Škoda Transportation a Škoda Vagonka rámcový kontrakt na dodávku až 50 nízkopodlažních dvouvozových elektrických jednotek typu RegioPanter. Z tohoto počtu již byla potvrzena výroba 31 jednotek – pro linku spěšných vlaků Plzeň – Cheb – Karlovy Vary (4 kusy), pro linku P2 Klatovy – Plzeň – Beroun (11 kusů), pro Kraj Vysočina (6 kusů) a Jihočeský kraj (10 kusů) v hodnotě 3,6 miliardy korun.  

Oproti původním jednotkám RegioPanter mají nové soupravy řadu technických vylepšení, která jsou spojena s aplikací nových standardů a inovovaným řešením designu interiéru. Jednotky jsou vybaveny moderním informačním systémem, Wi-Fi, kamerovým systémem, možností automatického vedení vlaku a už z výroby budou vybaveny nejmodernějším vlakovým zabezpečovacím zařízením ETCS. Jednotky jsou určeny pro provoz na obou rozšířených českých napájecích systémech 3 kV DC a 25 kV AC a jejich maximální rychlost je 160 km/h.

Soupravy RegioPanter jsou nízkopodlažní. Nabízejí tak pohodlné a bezpečné cestování osobám se sníženou pohyblivostí, především vozíčkářům a seniorům, ale i cyklistům nebo maminkám s dětmi.

Cestující se mohou těšit na moderní vlaky, které jim nabídnou: 

• moderní světlý a přehledný klimatizovaný interiér s ergonomicky řešenými čalouněnými sedačkami v provedení 1. a 2. třídy;

• bezbariérový nástup s podlahou vozidla ve výši moderních nástupišť bez nutnosti překonávat schody, pro cestující na vozíku budou vybaveny plošinou pro překlenutí prostoru mezi nástupištěm a podlahou vozu, na zastávkách s nižšími nástupišti usnadní nástup dodatečný výsuvný schod;

• moderní bezpečné předsuvné dveře ovládané tlačítky, centrálně uzavírané a blokované již před rozjezdem vlaku, navíc pro nevidomé a slabozraké budou čelní dveře jednotky vybavené dálkovým ovládáním dveří obsluhované slepeckou vysílačkou a vybavené akustickým majáčkem;

• prostorné bezbariérové WC přístupné také osobám na vozíku s uzavřeným systémem a vybavené také sklopným stolem pro přebalování kojenců;

• doplňkové služby, jako jsou elektrické zásuvky pro napájení přenosné elektroniky cestujících, např. mobilní telefony, tablety atp. včetně USB portů, Wi-Fi, sklopné nebo rozkládací stolky podle rozmístění sedaček a zásuvky 230 V pro dobíjení baterií elektrických invalidních vozíků;

• dostatečné velké prostory pro umístění kočárků a 8 jízdních kol;

• moderní audiovizuální informační systém poskytující informace o jízdě vlaku a zastávkách všem cestujícím včetně nevidomých, slabozrakých nebo neslyšících osob, pro nevidomé a slabozraké budou uvnitř soupravy k dispozici také informační štítky v Braillově písmu.

The Loop Jazz Club

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
The Loop Jazz Club

Hlavní zprávy

 

ČEZ - Čistá energie zítřka