Vlaky teď v kraji najedou víc kilometrů

Rozsah železniční dopravy v Plzeňském kraji se v souvislosti s novým jízdním řádem zvýší o 70.000 kilometrů oproti letošku, kdy ujedou 5,17 milionu kilometrů. Nový jízdní řád začal platit v neděli.


Rozsah železniční dopravy v Plzeňském kraji se v souvislosti s novým jízdním řádem zvýší o 70.000 kilometrů oproti letošku, kdy ujedou 5,17 milionu kilometrů. Nový jízdní řád začal platit v neděli. Novinářům to řekl zástupce ředitele odboru osobní dopravy ČD pro Plzeňský kraj Vladimír Kostelný. Cena jízdného se nemění.
"Rozsah dopravy je asi tak maximem, které můžeme lidem nabídnout. Dále budeme zlepšovat návaznost spojů. Kraj chce mít železnici jako páteřní a k ní bude objednávat autobusové návozy," uvedl Miroslav Jaroš, radní Plzeňského kraje, jenž spoje objednává a platí ztráty z osobní dopravy.
"Co se týče přípojných vazeb na dálkové spoje, tak se jízdní řád velmi povedl," řekl náměstek ČD pro osobní dopravu Jiří Kolář. Provázanost železniční a autobusové dopravy v regionu je dobrá, ale nejlepší je podle něj na Jižní Moravě, kde se rozšiřuje brněnský integrovaný systém. Plzeň trochu zaspala, ale budeme o tom s novým vedením města jednat, dodal Jaroš.
Více ujetých kilometrů v novém jízdním řádu je dáno zejména posílením trasy Plzeň - Nepomuk - Horažďovice a trati Plzeň - Klatovy, uvedl Kostelný. Některé spoje, které jely do Nepomuka, se prodlouží až do Horažďovic. Navíc tam pojedou v pracovní dny nové vlaky - ve 14:39 a o dvě hodiny později z Plzně do Nepomuka, z Horažďovic předměstí budou vyjíždět ve 12:43 a 14:43. Od nového grafikonu budou mít cestující v Horažďovicích, kde končí spoje Plzeňského kraje, lepší návaznost na České Budějovice, které objednává Jihočeský kraj. Na přestupu se zdrží pouze zhruba pět minut.
Na trati Plzeň - Klatovy - Železná Ruda bude bude taktová doprava v celou hodinu střídavě prokládána osobními vlaky, které pojedou v sudou hodinu a zastaví ve všech stanicích. V lichou hodinu vyjedou spěšné nebo rychlíkové soupravy. Na této trati bude z důvodu minimálního využití zrušen noční spoj s odjezdem ve 22:35 z Klatov, nahradí ho autobus z vedlejšího nádraží. Vlak místo toho pojede ve frekventovanější čas v 19:46, uvedl Jaroš.
Na trati z Plzně do Žatce budou jezdit vlaky jen do Blatna u Jesenice, odtud pojede na hranici krajů jen motorový vůz. "Tato novinka optimalizuje provoz vozového parku. Vlaky tak mohou být využity na jiných místech kraje.
Na trati Plzeň - Stříbro, kde bude během několika týdnů otevřena nová zastávka Plzeň-Zadní Skvrňany, bude stejně jako letos pokračovat stavba III. železničního koridoru, konkrétně druhé koleje v úseku Kozolupy - Pňovany. "Stavební činnost negativně ovlivňuje stabilitu jízdního řádu, za což se cestujícím omlouváme," uvedl mluvčí ČD Aleš Ondrůj.
Průjezdných vlaků Waldbahn z německého Plattlingu přes Železnou Rudu až na Špičák pojede v turistické zimě a v létě pět párů vlaků denně a dva o sobotách a nedělích. Mimo sezonu pouze dva páry vlaků denně.
Kvůli přilákání cestujících se ČD snaží sestavit stabilní jízdní řád v počtech spojů i v časech. V odjezdech jsou minutové úpravy. Taktová doprava kromě žatecké trati funguje na všechny směry. Osobní vlaky přijíždějí do Plzně kolem 50. minuty před celou hodinou a odjíždějí po celé do 10. minuty; lidé tak mohou přestupovat. Takty jsou omezeny tím, že většina tratí v kraji, kromě z Plzně do Prahy a do Kozolup, je jednokolejných.
Další úpravy jízdního řádu jsou plánovány na 4. března a na 10. června.


Vizovické Trnkobraní 2024

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
po 11.12.2006 17:30



0 +
 
Auto CB - Nová Škoda Kodiaq

Hlavní zprávy

 

Auto CB - Nová Škoda Kodiaq